اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح شباب وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد

انجام تمام خدمات بخش صنعت، معدن و تجارت از طریق شبکه شباب

خبرگزاری فارس، مدیر طرح شباب وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به زودی تمام خدمات بخش صنعت، معدن و تجارت از طریق شبکه شباب بدون نیاز به اینترنت در دسترس است.

انجام تمام خدمات بخش صنعت، معدن و تجارت از طریق شبکه شباب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی ناصریان ظهر امروز در سمینار آموزشی شبکه شباب کشور که با حضور تجار، بازرگانان، صنعتگران، معدن‌کاران و صنف مشاوران املاک خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت جزء‌ نخستین وزارت‌خانه‌هایی است که بعد از ادغام به شبکه اختصاصی مجهز شده است و این شبکه را در سراسر کشور گسترش داده است.

وی ادامه داد: شبکه شباب در راستای گسترش تجارت و دولت الکترونیک به منظور ارائه خدمات به ذی‌نفعان این بخش در سطح کشور بدون نیاز به اینترنت و از طریق مرکز داده وزارت در حال توسعه و گسترش است.

مدیر طرح شباب وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این شبکه متشکل از دو زیر شبکه داخلی و خارجی است که در شبکه داخلی که شبکه اختصاصی وزارت در سطح کشور است، متشکل از سازمان‌های زیر مجموعه خود در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها است.

ناصریان گفت: در شبکه خارجی که شبکه فعالان اقتصادی است متشکل از کاربران متقاضی اتصال به شبکه شباب است.

وی اظهار کرد: در این شبکه با بهره‌گیری از زیر ساخت‌های ارتباطی موجود در کشور دسترسی با سرعت بیشتر و هزینه کمتر به خدمات داخلی شامل کد رهگیری املاک، ثبت سفارش واردات کالا و امضای دیجیتال میسر شده است.

مدیر طرح شباب وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به زودی تمامی خدمات بخش صنعت، معدن و تجارت از طریق این شبکه در دسترس است.

ناصریان افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه بالا بودن سطح امنیت در حفظ، محرمانگی و نگهداری اطلاعات است و همچنین جلوگیری از حملات سایبری در فضای مجازی از دیگر ویژگی‌های این شبکه است.

وی در این سمینار به مراحل استفاده از این شبکه پرداخت و گفت: مراحل ارائه سرویس در این شبکه شامل ثبت گروه، تایید گروه توسط وزارت، ثبت‌نام اعضای گروه، تایید اعضای گروه توسط مدیر گروه، بررسی سرویس درخواستی و ارائه سرویس است.

مدیر طرح شباب وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی هر کشوری به پیشرفت تکنولوژی وابسته است، اظهار کرد: 12 سامانه در وزارت تعبیه شده که یکی از آنها سامانه املاک است که به 360 مرکز استان و شهرستان خدمات ارائه می‌دهد.

ناصریان ادامه داد: ارتباط مستقیم تمام نقاط دنیا موجود بر روی شبکه است که مستقل بودن همه نقاط روی شبکه، امکان ارائه پهنای باند تضمین شده، امکان ارائه مسیر ارتباطی کاملا امن و گستردگی در سراسر کشور از ویژگی‌های این شبکه است.

انتهای پیام/690011/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول