اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

دستگیری 1731 معتاد در اردبیل/20 درصد معتادان شیشه مصرف می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از دستگیری یک هزار و 731 نفر معتاد در 9 ماه سال جاری در شهرستان اردبیل خبر داد.

دستگیری 1731 معتاد در اردبیل/20 درصد معتادان شیشه مصرف می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردبیل اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر یک همت عمومی می‌طلبد و تکلیف همگانی است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی،‌ ارتقای معلومات اجتماعی، ‌آموزش مهارت در برقراری ارتباط با جوانان و نوجوانان از ضروریات سالم‌سازی فضای اجتماعی است.

فرماندار اردبیل یادآور شد: امروز مواد مخدر پیکره خانواده‌ها و هویت اعضای آن را در تیر‌رس تهاجم ویرانگر خود قرار داده و در این مبارزه طغیان‌گر آموزه‌های دینی و اعتقادی از یک طرف و مراقبت هوشمندانه خانواده‌ها از محیط پیرامونی خانه و اعضای آن از سوی دیگر می‌توانند در این نبرد نابرابر کانون گرم ما را ایمنی بخشیده و به سلامت از خطرات پر‌پیچ و خم آن عبور کنند.

اکبری گفت: اعتیاد و مواد افیونی تنها یک مشکل خانوادگی نیست بلکه همه ابعاد جامعه را در بر می‌گیرد.

این مسئول عنوان کرد:‌ با عنایت به اینکه بیش از 60 درصد معتادان را افراد متاهل و از جنسیت‌ها، سنین و طبقات مختلف اجتماعی شامل می‌شود به نوعی سلامت و امنیت اجتماعی را در معرض آسیب و تهدید اخلاقی قرار می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مرکز استان بیان داشت: این در حالی است که با توجه به پایین آمدن سن افراد مبتلا به اعتیاد که پیوسته در حال کاهش به سنین پایین است این زنگ هشداری است که همه خانواده‌ها باید در مراقبت از فرزندانشان دچار کوتاهی نشوند.

اکبری با مقایسه نسبی تعداد معتادان دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل در شرایط متعادل افزود: هر چند 80 درصد مصرف مواد مخدر در زمینه تهیه و توزیع تریاک است اما 20 درصد مابقی شامل مصرف شیشه، هروئین و حشیش با ابتلا و شیوع بالاتر است.

وی تصریح کرد:‌ در این باب باید خانواده‌ها مراقب جوانان و فرزندانشان باشند چرا که مصرف خانمانسوز شیشه در بین بانوان و جوانان زنگ هشدار جدی را برای ما به صدا در‌آورده که باید همه در مراقبت از آن تعلل و سستی را کنار بگذاریم.

* 3 هزار و 800 شهید دادیم تا گرفتار مواد افیونی نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورد قاطعانه دستگاه قضایی و دادگستری در مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ ادامه داد: امیدواریم این برخورد قاطع و قانونی عاملی تکان‌دهنده برای قاچاقچیان مواد مخدر باشد.

اکبری انسداد کامل مرزها و استفاده از امکانات به روز را خاطرنشان کرد و ابراز داشت: با استقرار پاسگاه‌های انتظامی در طول مرزهای مشترک و تلاش پرسنل سخت‌کوش انتظامی در مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ ما قادر خواهیم بود سلامت جامعه را بیش از گذشته تضمین کنیم.

این مسئول تاکید کرد: کشف محموله 12 تنی مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور بعد از پیروزی انقلاب یک حرکت بی‌سابقه‌ای بود که نشان از عزم جمهوری اسلامی ایران برای مقابله و مبارزه با این مواد افیونی بود.

فرماندار اردبیل گفت: ما از طرفی 3 هزار و 800 شهید به خون خفته در راه امنیت و نظم اجتماعی فدا کردیم تا بیش از گذشته به دنیا ثابت کنیم که این کشور جولانگاه معتادان و مصرف‌کنندگان مواد نخواهد بود.

اکبری در پایان از خدمتگزاران صادق و پلیس مومن و یگان‌های عملیاتی و انتظامی که عزمی راسخ در مبارزه با مواد افیونی داشتند قدردانی کرد و اذعان داشت: به عنوان یک مبارزه مستمر و پایدار در مقابله با مواد مخدر همت عمومی و تکلیف همگانی پشت سر آنها خواهد بود.

انتهای پیام/ 62005/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول