اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا کردستان:

هدف اصلی قاچاقچیان اخلال در نظام اقتصادی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا استان کردستان گفت: عوامل استکبار با حمایت‌های مالی و بیمه‌ای از باندهای قاچاق به دنبال اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند.

هدف اصلی قاچاقچیان اخلال در نظام اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهنام نظری دوشنبه شب در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه اقدامات مناسبی در راستای مبارزه با قاچاق انجام شده است اظهار کرد: به دلیل نوسانات نرخ ارز شاهد اقدامات جدیدی از سوی قاچاقچیان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون حوزه قاچاق از کالاهای هدف و مشروبات الکلی گذشته و به قاچاق ارز و طلا رسیده است گفت: در پس این اقدامات عوامل استکبار با حمایت‌های مالی و حتی بیمه‌ای از باندهای قاچاق به دنبال کسب سودهای کلان و مهم‌تر از آن ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند.

نظری به افزایش کشفیات در حوزه ارز و طلا اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا مقادیر زیادی طلا در مرز بانه و همچنین مقدار قابل توجهی دلار و دینار به وسیله پرسنل خدوم مرزبانی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در شهرستان بانه رشد قارچ‌گونه پاساژها و مراکز تجاری موجب بروز مشکلاتی در این حوزه شده است که جا دارد مرزبانی این شهرستان اقدامات مؤثرتری را در آنجا صورت دهد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا استان کردستان در ادامه فعال شدن بازارچه سیرانبند را عامل مهمی در رونق تجارت منطقه عنوان و تصریح کرد: با کانالیزه کردن اقدامات بازاریان و نظارت دولت وگمرک در این باره می‌توان خلا ایجاد شده در این عرصه را پوشش داد و یک رونق متعادل به نفع مردم و اقتصاد منطفه ایجاد کرد.

وی از تمام سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط خواست تا روند فعال سازی این بازارچه را تسریع دهند تا مشکلات بیش‌تری برای مردم ایجاد نشود.

وی همچنین نوسانات نرخ ارز را موجب رونق گرفتن قاچاق برخی اقلام که پیش از این رغبت چندانی برای قاچاق آن نبود دانست و افزود: از جمله این موارد می‌توان به قاچاق دام سبک و سنگین اشاره کرد.

نظری از سرگیری مجدد قاچاق سوخت را دیگر پیامد افزایش نرخ دلار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: به علت ولع زیاد مشتریان در آن سوی مرزها برای دریافت سوخت با قیمت پائین شاهد روند افزایش قاچاق این ماده به خارج از کشور بوده‌ایم.

وی در پایان از تلاش‌ نهادهای نظامی، امنیتی و قضایی در برخورد با پدیده شوم قاچاق قدردانی کرد.

انتهای پیام/79010/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول