اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

ایجاد زمینه‌های اشتغال در مناطق مرزی قاچاق کالا را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: باید از طریق فراهم کردن زمینه‌های اشتغال و استقرار صنایع در مناطق مرزی، آمار قاچاق کالا در این مناطق را کاهش داد.

ایجاد زمینه‌های اشتغال در مناطق مرزی قاچاق کالا را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، جنس قاچاق از مبادی ورودی تا محل عرضه آن در بازار، باید آماج اقدامات گوناگون مبارزه قرار بگیرد.

وی افزود: اگر نتوانیم با قاچاق کالا و ارز در بازار مقابله و آن را کنترل کنیم، تمامی سیاست‌های بازرگانی و تنظیم بازار ناکارآمد می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: بالا بودن نرخ بیکاری در مناطق مرزی یکی از عمده‌ترین عواملی است که باعث روی آوردن به قاچاق کالا می‌شود و بروز مشکلاتی همچون ایجاد زمینه‌های پولشویی و ورود منابع حاصل از اقتصاد زیر زمینی را به دنبال دارد.

فروزان‌مهر خاطر نشان کرد: پائین بودن هزینه ریسک قاچاق کالا و ارز، حاشیه سود بالا، بالا بودن نرخ و تعداد طبقات تعرفه‌های بازرگانی در مقایسه با سایر کشورها، عدم شفافیت در برخی از قوانین و راه‌های فرار از اعمال قانون در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و عدم تعریف جامع از قاچاق کالا و برخی ابهامات در تغییر قوانین از دیگر مواردی است که سبب شده قاچاقچیان کالا و ارز مبادرت به این امر کنند.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی اظهار داشت: منطقی کردن تعرفه‌ها، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، نهادینه کردن تجارت رسمی، افزایش هزینه‌های ریسک تجارت غیررسمی از طریق برخوردهای انتظامی و قضایی، واقعی کردن قیمت‌ها و تغییر روش پرداخت یارانه‌های گمرکی از جمله راهبردهایی است که کاهش قاچاق کالا را به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: نظارت مستمر بر فعالیت بازارچه­‌های مرزی، تسریع در بررسی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، حذف برخی انحصارات و شناسایی باندهای اصلی قاچاق از دیگر راهبردهایی است که باید به منظور کاهش قاچاق کالا و ارز عملیاتی شود.

فروزان‌مهر گفت: قاچاق کالا علاوه بر تاثیر مخرب بر اقتصاد سبب کاهش انگیزه کار و تلاش شده، بر تولید داخلی تاثیر مستقیم و در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز، آثار زیان‌باری را به دنبال دارد.

استاندار خراسان‌رضوی تهاجم به ارزش‌های مورد قبول جامعه، تغییر الگوی مصرف، تأثیر بر سبک زندگی و تغییر آن و تشدید شکاف طبقاتی را از جمله آثار منفی قاچاق کالا در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برشمرد.

فروزان‌مهر با اشاره به برخی از مواد قانون برنامه پنجم توسعه خاطر نشان کرد: ارتقا و تقویت اقتصاد و معیشت مرزنشینان علاوه بر ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی، عاملی مهم و بازدارنده برای قاچاق کالا و ارز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/70002/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول