اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

بیش از 400 کمپ ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تمام مناطق کهگیلویه و بویراحمد بیش از 400 کمپ ترک اعتیاد به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

بیش از 400 کمپ ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

فضل‌الله اتابک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام در خصوص مراکز ترک اعتیاد اظهار داشت: مراجعه معتادان جهت ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی اجباری نیست.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرد معتاد نیازمند دریافت مشاوره‌های مختلف درمانی و روانی است تا بتواند با بهره‌مندی از روش‌های استاندارد و بدون هر گونه آسیب جسمی و روحی، مصرف مواد مخدر را برای همیشه ترک کند.

این مسئول از فعالیت 30 مرکز اقامتی ترک اعتیاد در مرکز استان خبر داد و خاطر نشان کرد: روزانه تعداد زیادی از معتادان برای درمان سریع به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این مراکز خدماتی از جمله سم‌زدایی، ترک اعتیاد و دارو درمانی ارائه می‌شود، گفت: این فعالیت‌ها از طریق آب درمانی، گفتار درمانی، کلاس‌های روانشناسی برای ترک اعتیاد و به صورت داوطلبانه اعمال می‌شود.

اتابک تصریح کرد: در سطح استان در تمام مناطق بیش از 400 مرکز اقامتی ترک اعتیاد به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد کمک به مراکز ترک اعتیاد و اشتغالزایی همراه با مساعدت در بازتوانی مددجویان را از مهم‌‌ترین سیاست‌‌های اداره‌کل بهزیستی استان اعلام کرد.

وی بر نقش پیشگیری در مسائل مربوط به مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: آموزش مهارت‌های زندگی امری واجب و بی‌اطلاعی از آن موجب بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی توجه ویژه‌‌ای در درمان اعتیاد دارد و در همین جهت برنامه‌‌های ویژه‌‌ای را دنبال می‌کند، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری داشته باشند و موضوع ارتقای سطح زندگی، آگاه‌سازی و پیشگیری از آسیب‌‌های اعتیاد را در جامعه دنبال کنند‌. ‌

اتابک اظهار داشت: کشور ثابت قدمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داریم و برای کشورهایی دیگر یک الگوی مناسب در این زمینه محسوب می‌‌شویم‌.

انتهای‌پیام/82002/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول