اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی نکا:

4 کمپ ترک اعتیاد در نکا راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نکا گفت: چهار کمپ ترک اعتیاد توسط سازمان‌های مردم نهاد در نکا راه‌اندازی شده است.

4 کمپ ترک اعتیاد در نکا راه‌اندازی شد

سید حسین کاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس‌ در نکا افزود:‌ کمپ‌ها مراکز جدیدی هستند که با مجوز بهزیستی توسط NGO ها ایجاد می‌شوند و معتادان جمع‌آوری شده یا داوطلب می‌توانند با مراجعه به این مراکز طی یک دوره 30 تا 40 روزه در این مراکز مستقر شوند و با روش‌های پرهیزمدار اعتیاد خود را ترک کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای کسب مجوز برای سه مرکز ترک اعتیاد دیگر در نکا هستیم که در مجموع تعداد کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد در نکا به هفت کمپ مجاز می‌رسد.

کاظمی ادامه داد: این کمپ‌ها یکی از ضروریات مهم است و افرادی که به هر دلیلی دچار اعتیاد شده و نیازمند بستری هستند با کمک تیم‌های تخصصی در محل خاصی تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی نکا بیان داشت: در این کمپ‌های ترک اعتیاد پزشک و مشاور با برنامه‌ریزی خاص به ارائه درمان و مشاوره پرداخته و همچنین برنامه‌های خاص فرهنگی همچون کتابخوانی و ارائه برنامه‌های آموزشی ارائه می‌شود.

کاظمی افزود: آموزش‌های ترک اعتیاد در دوران مختلف ادامه دارد و تا پایان دوره و راند انجام می‌شود و اگر در یک راند مشخص شده انجام نشد دوباره تمدید می‌شود و پس از سم‌زدایی مدتی هم در مرکز مانده و خطوط ارتباطی‌ این افراد با مرکز و کمپ ترک اعتیاد همواره برقرار است.

وی گفت: معتادانی که خانواده مؤثری که از آنها برای ترک حمایت کنند ندارند، می‌توانند برای ترک اعتیاد دور از خانواده به این مراکز مراجعه کنند.

کاظمی ادامه داد: بخشی از هزینه‌های این مراکز با استفاده از یارانه بهزیستی تأمین می‌شود و بخش دیگری از آن را باید خود معتادان پرداخت کنند.

انتهای پیام/86002/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول