اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملارد تأکید کرد

رعایت استانداردها در کمپ‌های ترک اعتیاد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ملارد بر رعایت استانداردها در کمپ‌های ترک اعتیاد در این شهرستان تأکید کرد.

رعایت استانداردها در کمپ‌های ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، محمد فردی ظهر امروز در حاشیه بازدید از برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملارد اظهار داشت: بازپروری معتادان و ارائه خدمات به این افراد باید به گونه‌ای باشد که بعد از ترک بتوانند وارد اجتماع شده و از خدمات اجتماعی استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده از امکانات استاندارد و بهره‌گیری از توانایی‌های کارشناسان به منظور بازپروری این افراد در کمپ‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.

این مسئول گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد باید دارای مجوزهای قانونی باشند و مسیر ترک باید به روش‌های پزشکی و درمانی خاص طی شود.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای سودجو با راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد بدون مجوزهای قانونی اقدام به پذیرش متقاضیان ترک اعتیاد کرده و برای آنان مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

فردی ادامه داد: در این راستا فعالیت تمامی کمپ‌های ترک اعتیاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با افرادی که اقدام به تأسیس کمپ‌های غیرقانونی می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتیاد یک بیماری است و با معتاد باید مانند بیماری برخورد کرد که برای معالجه هر چه سریع‌تر به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کند.

فرماندار ملارد گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین تقویت اراده معتادان در بازگشت دوباره به عدم استفاده از مواد مخدر یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کارشناسان در کمپ‌ها باید به ان توجه ویژه داشته باشند.

فردی رعایت سرانه‌های استاندارد برای این گونه کمپ‌ها، وضعیت بهداشتی، ورزشی، مشاوره‌ای برای معتادان را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید در این کمپ‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول