اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تقویت فعالیت‏های قرآنی

اوقاف و دانشگاه پیام نور استان سمنان تفاهم‏نامه امضا کردند

خبرگزاری فارس: تفاهم‏نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور استان سمنان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با هدف تقویت فعالیت‏های قرآنی امضا شد.

اوقاف و دانشگاه پیام نور استان سمنان تفاهم‏نامه امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ظهر امروز در نهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور استان سمنان، تفاهم‏نامه همکاری با هدف تقویت فعالیت‏های قرآنی دانشجویان بین این دانشگاه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان امضا شد.

قدرت‏الله خیاطیان، رئیس دانشگاه پیام نور استان سمنان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و بیان وظایف شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور استان سمنان و برنامه‏های پیش‏روی این شورا، هدف از اجرای این تفاهم‏نامه را ارتقای سطح همکاری‏های متقابل در نشر فرهنگ و معارف دینی و قرآنی، با برگزاری کلاس‏های آموزش عمومی، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، طرح ملی حفظ قرآن و برگزاری مسابقات آیات الهی خواند.

وی استان سمنان را جزو استان‏های فرهنگی کشور دانست و گفت: دانشگاه پیام نور برای بومی‏گزینی دانشجویان فعالیت‏های متعددی در دستور کار دارد و عمدتاً نیز دارای دانشجویانی است که از نظر فرهنگی در سطح مذهبی بالایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان سمنان افزود: دانشگاه پیام نور استان سمنان طبق ارزیابی‏های انجام شده توسط سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، جزو 10 دانشگاه برتر کشور در زمینه‏های فرهنگی شناخته شده است.

ایران باید 20 میلیون قاری و حافظ قرآن کریم داشته باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این مراسم ضمن تشکر از دانشگاه پیام نور استان سمنان و توجه مدیریت این دانشگاه به فعالیت‏های فرهنگی و قرآنی، به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد.

حجت‏الاسلام عبدالله واحدی ابراز داشت: مقام معظم رهبری انتظار دارند در سال‏های آتی، 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم و همین‏طور 10 میلیون نفر قاری قرآن داشته باشیم که سازمان اوقاف نیز عهده‏دار بخشی از این فعالیت گسترده است.

وی اضافه کرد: برای آموزش و تعلیم و تربیت علاقه‏مندان در خصوص فعالیت‏های قرآنی، اساتیدی حتی از خارج استان سمنان در نظر گرفته شده‏اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: امیدواریم در آینده شاهد آن باشیم که استان سمنان در مسابقات کشوری قرآن حائز رتبه شود؛ چرا که باید دانست اثرات معنوی قرآن کریم در زندگی اجتناب‏ناپذیر است.

انتهای پیام/740042/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول