اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه 3 جانبه پارس جنوبی با پارک‌های علم و فناوری خراسان‌رضوی و بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر پارس جنوبی قرارداد 3 جانبه‌ای را با پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی و پارک علم و فناوری بوشهر منعقد کرده است.

انعقاد تفاهم‌نامه 3 جانبه پارس جنوبی با پارک‌های علم و فناوری خراسان‌رضوی و بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی میرزا بابایی عصر امروز در نشست خبری همایش هفته پژوهش و فناوری که در سالن کنفرانس حوزه ریاست پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده ورود جدی پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی در حوزه نفت و گاز است.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده تصریح کرد: این قرارداد در زمینه طراحی، ساخت و بومی‌سازی کمپرسور و پمپ‌های فشار بالاست.

معاون پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی ادامه داد: کمبود این محصولات که از خارج از کشور وارد می‌شدند، مسبب 65 درصد از توقف‌های کاری در پالایشگاه‌ها بود‌ه‌ است.

میرزا بابایی افزود: این پمپ‌ها در گذشته فقط توسط یک کمپانی ویژه تولید می‌شد اما با انجام دادن مراحل مهندسی معکوس توسط شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی مهندسان این شرکت‌ها، دستگاه را تولید کردند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر نیازهای پارس جنوبی در زمینه دستگاه‌های تخصصی را می‌توان در داخل تولید کرد، خاطر نشان کرد: بر همین اساس پارس جنوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی قراردادهایی را منعقد کرده است.

معاون پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی یادآور شد: پارک علم و فناوری بوشهر نیز در این قرارداد شرکت داده شده‌اند تا نگهداری و تعمیر این دستگاه‌ها توسط پارک خراسان‌رضوی به آنها آموزش داده شود.

معاون پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی با اشاره به طرح‌های مهم دیگری که در پارک علم و فناوری وجود دارد بیان کرد: شرکت دیگری نیز در همین مرکز موفق به ساخت کارت‌های کنترلی نیروگاه‌ها شده است که قطعه‌ای بسیار مهم در نیروگاه‌ها به شمار می‌رود.

میزرابابایی خاطر نشان کرد:این طرح برای نخستین‌بار طراحی شده است و به عنوان طرح برتر ملی در جشنواره پژوهش و فناوری و یکی از دستاوردهای مهم وزارت نیرو انتخاب شده است.

وی افزود: همچنین نرم‌افزار راهبردی نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی طرح دیگری است که در این پارک وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی تاکید کرد: این طرح توسط شرکت یسناپارس تولید شده است که در بسیاری از استانداری‌های کشور قراردادهایی با آنها بسته شده است.

انتهای پیام/70010/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول