اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بشرویه خبر داد

حمایت بهزیستی بشرویه از متقاضیان ترک اعتیاد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی بشرویه با بیان اینکه این اداره از متقاضیان ترک اعتیاد حمایت می‌کند، گفت: تعداد 87 معتاد از کمک هزینه درمان ترک اعتیاد در این شهرستان برخوردار شده‌اند.

حمایت بهزیستی بشرویه از متقاضیان ترک اعتیاد

محمد خادم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: اعتیاد یک بیماری روانی ـ اجتماعی است که از مصرف غیرطبیعی و غیرمجاز مواد مخدر ناشی می‌شود و سبب وابستگی روانی یا فیزیولوژیک فرد به این مواد و ایجاد تأثیرات نامطلوب در عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون سرقت، درگیری، قتل و تکدی‌گری در جامعه به اعتیاد ختم می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه عدم آگاهی، لذت‌جویی، تسکین موقت، یاس، سرخوردگی و آشفتگی را از علل گرایش افراد به موادمخدر عنوان کرد. 

خادم با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای پیشگیری و درمان اعتیاد برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: تعداد 87 معتاد از این شهرستان برای ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد و مرکز درمانی سرپایی اعتیاد از کمک هزینه درمان برخوردار شده‌اند.

وی افزود: همچنین دو نفر از معتادان بهبود یافته برای دریافت وام اشتغال معرفی شده و هشت نفر نیز برای مسکن ثبت‌نام شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه یادآور شد: تعداد 24 سبد غذایی به ارزش 12 میلیون ریال بین مددجویان توزیع شده است.

*اجرای طرح اجتماع‌محور با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در بشرویه

خادم از اجرای برنامه‌های طرح اجتماع‌محور با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو محله شهری و پنج مهدکودک زیرپوشش برنامه‌های طرح اجتماع‌محور قرار دارند.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای به معتادان و خانواده‌های آنها، اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی شامل آموزش قبل از ازدواج به 30 نفر از دانشجویان، آموزش خانواده به 57 نفر، آموزش مهارت‌های زندگی به 30 نفر و آموزش مهارت‌زندگی پیش‌دبستانی به 165 نفر از دیگر برنامه‌های واحد پیشگیری بهزیستی این شهرستان بوده است.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه با اشاره به طرح پیشگیری از تنبلی چشم افزود: طرح سنجش بینایی کودکان سه تا شش سال همزمان با سراسر کشور با فعالیت یک پایگاه ثابت شهری با همکاری موسسه خیریه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در این شهرستان آغاز شده و تاکنون 400 کودک معاینه شده‌اند.

انتهای پیام/69006/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول