اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور دشتی:

رویکرد پژوهشی دانشگاه‎ها استفاده از شیوه‎های نوین باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان دشتی گفت: دانشگاه‎ها در راستای تحقق اهداف خود باید استفاده از شیوه‎های نوین پژوهشی را به عنوان یک رویکرد اساسی در دستور کار قرار دهند.

رویکرد پژوهشی دانشگاه‎ها استفاده از شیوه‎های نوین باشد

اسحاق جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دشتی، اظهار داشت: روزگاری که در آن به‌سر می‎بریم به عصر انفجار اطلاعات شهرت یافته است و به دنبال پیشرفت عظیمی که در تمامی عرصه‎ها به وجود آمده روش‎های تحقیق و پژوهش نیز متحول و کامل شده ‎است.

وی پژوهش را زمینه‎ساز رشد و توسعه پایدار جامعه عنوان کرد و افزود: هر جامعه‎ای برای ایجاد تغییرات جدی، گذر از وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‎آل و همچنین بهسازی کارها نیازمند تحقیقات و مطالعات پژوهشی است.

جلالیان با اشاره به تأکید حضرت امام خامنه‎ای در زمینه علم‌اندوزی و تقویت بنیه‎های علمی یادآور شد: مقام معظم رهبری یکی از پایه‎های اصلی تحقق پیشرفت و عدالت در دهه‎های آینده را گسترش علم و تعمیق آن در کشور می‎داند بدین معنا که زمانی در کشور پیشرفت و عدالت حاصل می‎شود.

وی اضافه کرد: علم اولا گسترش کمی و کیفی پیدا کند و ثانیا علمی باشد که به صورت عمیق در رگ‎های مراکز علمی و علم‌‎اندوزان کشور جریان یابد.

رئیس دانشگاه پیام نور دشتی گفت: شهرستان دشتی با سابقه‎ای طولانی که در عرصه‎های مختلف علمی، ادبی در ادوار تاریخی از خود بر جای گذاشته گویای این است که در زمینه علم و فرهنگ اهتمام ویژه‎ای داشته است.

وی افزود: این شهرستان به عنوان نگین فرهنگ و ادب در استان بوشهر و حتی کشور شناخته می‎شود و تلاش مسئولان شهرستان برای ایجاد دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی و آموزشی در سطح شهرستان از جمله دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی، مرکز رشد علم و فنآوری و دانشگاه علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس نشان‌دهنده توجه آنان به امر مهم علم‎اندوزی در این شهرستان است.

جلالیان، راه‎اندازی سایت رایانه متصل به اینترنت با سرعت یک mb به تعداد 25 سیستم، راه‎اندازی و تجهیز کتابخانه با منبع درسی و اتصال به خط اینترنت، ارائه پروژه و پایان‌نامه‎های درسی مقطع کارشناسی برای دانشجویان، چاپ 20 مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای علمی دانشگاه، کسب مقام برتر جشنواره قرآن و عترت، بررسی تعداد 76 پایان‌نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی و برگزاری همایش در سطح ملی با نام تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از فعالیت‎های پژوهشی دانشگاه پیام نور واحد خورموج عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‎های متعدد در زمینه کارآفرینی و آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، برگزاری نشست‎های علمی و فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، برگزاری کارگاه‎های یک‌روزه روش تحقیق به مناسبت هفته پژوهش، اقدام به راه‎اندازی نشریات علمی، پژوهشی، علمی و ترویجی در سطح استان و ارائه 106 مقاله isi علمی، پژوهشی و علمی ترویجی در سال 90 و ارائه پنج مقاله در سال‌جاری بخشی دیگر از فعالیت‎های این واحد دانشگاهی در زمینه پژوهش به شمار می‏رود.

جلالیان با اشاره به عملکرد آموزشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: در ابتدای مهر ماه سال 89 با ورود به ساختمان جدید تعداد 600 دانشجو داشتیم که هم‌اکنون به هزار و 200 دانشجو افزایش یافته اشت ضمن اینکه رشته‎های تحصیلی در مقطع کارشناسی از 10 رشته به 22 در بخش علوم سیاسی، پایه، فنی و مهندسی افزایش یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور دشتی گفت: واحد آموزشی این دانشگاه 3 هزار و 700 متر مربع است و سلف سرویس نیز با 240 متر مربع در زمینی به مساحت سه هکتار احداث شده است.

انتهای پیام/66001/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول