اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره پژوهش و کارآفرینی پیام‌نور کرمان:

شرکت‌های دانش‌بنیان حلقه مفقود دانشگاه و صنعت هستند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره پژوهش و کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور کرمان گفت: حلقه مفقود دانشگاه و صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان است که ایده‌ها را به ثروت و تجارت‌سازی در کشور مبدل می‌کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان حلقه مفقود دانشگاه و صنعت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اصغر امیری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز رشد کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور مرکز کرمان، امسال را برای کشور و دانشگاهیان سالی مملو از فعالیت‌های پژوهشی دانست.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌ها علاوه بر رشد کمی رشد کیفی هم داشتیم و حتی زودتر از اهداف پیش‌بینی شده سند چشم‌انداز به کسب مقام اول علمی کشور در منطقه و رشد 11 برابری تولید علم در میانگین جهانی رسیدیم.

مدیر اداره پژوهش و کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور کرمان با بیان اینکه باید به مرحله‌ای برسیم تا کشوری جرأت تحریم ایران را نداشته باشد، گفت: با برگزاری همایش‌های علمی، شیمی و زمین‌شناسی توانستیم به رتبه سوم علمی پژوهشی کشور برسیم.

امیری اظهار داشت: پژوهش برای توسعه پایدار کشور لازم و حلقه مفقود دانشگاه و صنعت شرکت‌های دانش‌بنیان است که ایده‌ها را به ثروت و تجارت‌سازی در کشور مبدل می‌کند.

وی تصریح کرد: جرقه مراکز رشد از سال 1350 در امریکا، ژاپن و چین زده شد و امروز در ایران 3 هزار شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده است.

‌مدیر اداره پژوهش و کارآفرینی دانشگاه پیام‌نور کرمان اتصال مراکز رشد به دانشگاه را وظیفه دانش‌آموختگان و کارآفرینان دانست و گفت: اعضای مراکز رشد باید از امکانات آزمایشگاهی، مشاوره‌‌های علمی و پشتیبانی مالی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

امیری در تشریح اهداف مرکز رشد واحدهای پیام‌نور تصریح کرد: جذب ایده‌های برتر و کمک به تجاری‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی دانش‌محور اصلی‌ترین وظیفه است.

وی افزود: تدارک محیط برای نوآوری و شکوفایی، افزایش ثروت در جامعه و استفاده از استعدادها و منابع‌طبیعی و انسانی منطقه از دیگر این اهداف است.

انتهای پیام/80028/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول