اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

نصب کانکس برای مدارس مناطق زلزله‌زده خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی از نصب کانکس برای مدارس، مساجد، مراکز پزشکی و نمازخانه‌های مناطق زلزله‌زده خبر داد.

نصب کانکس برای مدارس مناطق زلزله‌زده خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی نیز در حال ارائه خدمات پزشکی به مردم زلزله‌زده است.

وی از بازسازی و آسفالت 18 کیلومتر از جاده‌های مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: برای تکمیل آسفالت این 18 کیلومتر مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: این مبلغ از سوی استانداری و وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود و امید است تا پایان سال کار آسفالت آن انجام شود.

رشید از تلف شدن 585 رأس دام نیز خبر داد و افزود: غرامت دام‌هایی که بیمه بوده‌اند پرداخت شده و در نظر داریم برای نگهداری دام‌های مناطق زلزله‌زده در کنار منازل هر فرد مکانی احداث شود.

وی به نصب 2 هزار و 200 چادر در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سعی بر این است تا چادرهای هر خانوار را در کنار منزل آنها برپا کنیم.

*بازسازی بارگاه‌های زرشک در مناطق زلزله‌زده خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی در راستای بازسازی قنوات و بارگاه‌های زرشک نیز اظهار کرد: بارگاه‌های زرشک نیز برای مردم زلزله‌زده بازسازی شده و بازسازی قنوات نیز در دستور کار است.

رشید از تشکیل 553 فقره پرونده تسهیلات نیز تاکنون در محل خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 27 پرونده به بانک معرفی شده است.

وی با بیان اینکه 27 هزار واحد روستایی تاکنون در استان مقاوم‌سازی شده‌اند، یادآور شد: تاکنون بیش از 60 هزار واحد شهری و روستایی بازسازی، مقاوم‌سازی و احداث شده و هیچ‌کدام در زلزله اخیر آسیب ندیده‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان به عملکرد رسانه‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: از عملکرد صدا و سیمای استان و خبرگزاری‌ها و مطبوعات در راستای پوشش خوب امدادرسانی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/69002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول