اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمل خبر داد:

راه‌اندازی آزمایشگاه ملی مازندران در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی از راه‌اندازی آزمایشگاه ملی مازندران در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی آزمایشگاه ملی مازندران در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فاضل لاریجانی شامگاه امروز در تجلیل از پژوهشگران این واحد دانشگاهی با اعلام اینکه رشته داروسازی در این دانشگاه در قالب دانشکده راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: با اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت در قالب دانشکده تلاش می‌کنیم تمام رشته‌های جنبی این رشته را نیز در آمل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبار راه‌اندازی آزمایشگاه ملی مازندران به این دانشگاه اختصاص یافته است، اظهار داشت: این آزمایشگاه در زمین 20 هکتاری ایجاد می‌شود که شامل پارک علم و فن‌‌آوری و مراکز رشد خواهد بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های پژوهش محور به جهانی شدن کشور کمک می‌کنند، تصریح کرد: کاهش تصدی‌گری دولت از دیگر فواید پژوهش‌محور شدن دانشگاه‌ها است.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مشکلات امروز از توجه نکردن به دیروزها و به فردا رخ داده است، یادآور شد: بسیاری از بحران‌ها از توجه نکردن به آینده ایجاد شده و آینده نشان داده که توجه به فردا اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با بیان اینکه باید پدیده جهانی شدن را درک کنیم و از فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم، گفت: باید با شتاب تحولات علمی دنیا هماهنگ شویم و بدانیم فن‌آوری‌های روز دنیا بسیار چشمگیر است.

وی با بیان اینکه باید آینده‌نگری را جدی بگیریم، بیان داشت: آینده‌پژوهی یک گمانه‌زنی هوشمند است و باید بر اساس آن فرداها را ترسیم کنیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید پژوهش‌محوی و توجه به تکنولوژی‌های روز در دانشگاه‌ها نهادینه شود، یادآور شد: باید بودجه‌های دانشگاه‌ها را در مقیاس‌های کوچک ساماندهی کنیم و سهم مهمی برای پژوهش قائل باشیم.

وی با اشاره به اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی بیان کرد: باید اولویت‌های پژوهشی را در طرح‌هایی قرار دهیم که برای منطقه و دانشگاه نتیجه داشته باشد.

انتهای‌پیام/86011/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول