اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت اوقاف و امور خیریه خبر داد

اجرای طرح توسعه امامزاده هاشم(ع) آمل/ تشکیل هیئت امنای ملی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اوقافی،حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح توسعه امامزاده هاشم(ع) شهرستان آمل خبر داد و گفت: این امامزاده با هیئت امنای ملی اداره می‌شود.

اجرای طرح توسعه امامزاده هاشم(ع) آمل/ تشکیل هیئت امنای ملی

حجت‌الاسلام محمدرضا حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه کارگروه مرکزی در تهران برای رفع مشکل تولیت امامزاده هاشم(ع) تشکیل شده، بیان داشت: این کارگروه در تعامل با مدیران استانی و نماینده آمل تلاش می‌کند مشکل را برطرف کند.

سرپرست معاونت اوقافی،حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه دیدگاه ما به امامزاده هاشم دیدگاه ملی است، گفت: این دیدگاه که این امامزاده فقط به یک استان خاص اختصاص داشته باشد.

حاتمی با اشاره به اینکه درآمد هر امامزاده در همان مکان خرج می‌شود به هیچ عنوان در خارج از آن امامزاده هزینه نمی‌شود، یادآور شد: درآمد امامزاده هاشم نیز در همان بقعه خرج می‌شود و از محل همان درآمدها نیز طرح توسعه این امامزاده در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه هیئت امنای امامزاده هاشم یک ترکیب ملی است، تصریح کرد: مهم این است که مطالبات مردم از این بقعه پاسخ داده شود و هر مسئولی کمک بخواهد کاری انجام دهد چه از استان تهران چه مازندران پذیرا هستیم.

* تکمیل 70 درصد بانک اطلاعات اوقاف کشور

این مسئول با بیان اینکه سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت اوقاف از دو سال پیش آغاز به کار کرده است، متذکر شد: هم‌اکنون بیش از 70 درصد اطلاعات موقوفات، رقبات و امامزادگان در این سامانه وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه این موقوفات بر اساس اطلاعات این بانک مدیریت و به‌روزرسانی می‌شود، اذعان داشت: فعالیت‌های سازمان اوقاف هم بر اساس این سامانه انجام می‌شود یعنی سازمان اسناد اجاره و حوزه مالی اوقاف از طریق سامانه که بر اساس نیات واقفان طراحی شده است اداره می‌شود.

انتهای‌پیام/86011/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول