اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران:

قانون کنترل نظارت بر ساخت‌وسازها ابلاغ شد/جلوی بی‌قانونی را می‌گیریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران از ابلاغ قانون کنترل نظارت بر ساخت‌وساز خارج از حریم شهر و روستاها در مازندران خبر داد و گفت: امیدوارم با اعمال قانون از اراضی استان صیانت کنیم.

قانون کنترل نظارت بر ساخت‌وسازها ابلاغ شد/جلوی بی‌قانونی را می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعلی حجازی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و مجاورت با پایتخت، ارتباط مستقیمی با سرمایه‌گذاران دارد، بنابراین می‌خواهیم تا هم مازندرانی‌ها و هم افرادی که وارد استان می‌شوند، نسبت به تغییر کاربردی و تفکیک اراضی، بر اساس قانون عمل کنند.

‌وی با اشاره به اینکه در این زمینه رسانه‌ها را بازوی قوی و توانمند ادارات می‌دانیم، ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلایلی نسبت به تغییر اراضی و تفکیک‌های غیرمجاز زمین‌های زراعی مازندران، بی‌اعتنایی و کم‌اعتنایی شده و این زمین‌های حاصلخیز، به صورت بی‌رویه مورد هجمه و تاخت و تاز قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با بیان اینکه این فعل و انفعالات به صورت غیرقانونی اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: امیدوارم با اعمال قانون برای قانون‌مداران و جلوگیری از هرگونه بی‌قانونی برای افراد متخلف از اراضی استان صیانت کنیم.

حجازی با اشاره به ابلاغ قانون جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری، تفکیک اراضی، احداث ساختمان غیرمجاز در اراضی کشاورزی، تصریح کرد:‌ این قانون توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ابلاغ شده و این تفویض اختیار به سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در این زمینه ذی‌‌‌مدخل است، عنوان کرد: مردم باید خود را با قانون تطبیق دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه با 49 بخشداری مازندران در این زمینه تفاهم‌نامه امضا کردیم،افزود: کارگروه‌هایی تشکیل دادیم تا موارد فوق، مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در این زمینه راهکار لازم را پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با بیان اینکه کمیسیون ماده 99، مسئول رسیدگی به ساخت ‌و سازهای غیرمجاز است، یادآور شد:‌ این کمیسیون مانند شهرداری‌ها، حکم تخریب و جریمه دارد.

حجازی با اشاره به اینکه این کمیسیون در چند مورد حکم تخریب را صادر کرده است، خاطر نشان کرد: تمهیداتی لحاظ می‌کنیم تا این احکام اجرا شوند.

وی با بیان اینکه جدیت کمیسیون 99 در این زمینه، بیشتر از شهرداری‌ها است، اضافه کرد: جرایم هم به خزانه واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با بیان اینکه گروهی را به عنوان پلیس ساختمان و یا واحد کنترل و نظارت بر ساخت و سازها در خارج از بافت روستایی تشکیل دادیم، بیان داشت:‌ به علت گسترده بودن استان و کم بودن تعداد کارکنان این بخش، نمی‌توانیم نظارت کافی داشته باشیم، به همین دلیل با بخشداران قرارداد منعقد کردیم تا به عنوان عاملان ما، این بخش را کنترل کرده و از ساخت و سازها و تفکیک اراضی غیرمجاز جلوگیری کنند.

این مسئول درباره انجام امور فرهنگی توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان، ابراز داشت: همین نشست جزو اقدامات فرهنگی است؛ به دلیل اینکه این توانمندی در ما نبود از رسانه‌ها کمک خواستیم که ما را در اجرای این قانون یاری کنند تا مردم از قوانین مطلع باشند.

حجازی با اشاره به اینکه در رابطه با ساماندهی سواحل مازندران، کارگروه دیگری مسئولیت این کار را بر عهده دارد، متذکر شد: البته فعالیت این کارگروه، نافی مسئولیت‌های سازمان همیاری نیست.

وی با بیان اینکه چنانچه در اراضی ساحلی تغییر کاربری، ساخت‌وساز و تفکیک اراضی غیرمجاز صورت گیرد، مسئولیت رسیدگی بر عهده سازمان همیاری است، گفت:‌ اما تهیه طرح تفصیلی این اراضی بر عهده ما نیست.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران ادامه داد:‌ از این جهت با بخشداری‌ها وارد همکاری شدیم که در هر منطقه حضور فیزیکی داشته باشیم.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه دهیاری‌ها نمی‌توانند در اراضی خارج از بافت روستا مداخله کنند، عنوان کرد:‌ خارج از محدوده روستاها بر عهده سازمان همیاری است.

  انتهای پیام/86007/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول