اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارک علم و فناوری خلیج فارس:

70 شرکت دانش‌بنیان در استان بوشهر فعال هستند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: پارک علم و فناوری خلیج فارس مجموعا 70 شرکت دانش‌بنیان را در سطح استان بوشهر پوشش می‌دهد.

70 شرکت دانش‌بنیان در استان بوشهر فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، عبدالرحمن دشتی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری شهرستان دشتی که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد اظهار داشت: ما امکانات مالی را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهیم تا بتوانند جایگاه ویژه خود را در صنعت استان پیدا کنند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خلیج فارس دارای چهار مرکز رشد فعال در تنگستان، دشتی، کنگان و مرکز جامعه بوشهر است و مجموعا 70 شرکت دانش‌بنیان در سطح استان بوشهر پوشش می‌دهیم.

دشتی خاطرنشان کرد: جوانان استان بوشهر در سال‌جاری طرح‌های قابل توجه‌ای را با وزارت دفاع و نیرو ارائه دادند.

دشتی اضافه کرد: اگر امروز کوچکترین مشکلی در صنعت به‌وجود آید جوانان ما قادرند آن را طراحی و اجرا کنند.

معاون پژوهشی پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: جوانان بوشهری دارای اندیشه، فکر و دانش هستند و در آینده نزدیک حلقه گمشده دانشگاه و صنعت را پوشش خواهند داد.

وی افزود: تحریم‌ها باعث فرصتی برای جوانان ما شده تا به دستاوردهایی دست یابند که امروز بتوانیم به خودکفایی در عرصه‌های مختلف برسیم.

دشتی تصریح کرد: امروز می‌طلبد که حوزه استان به جوانان اطمینان کنند و همانطور که تاکنون اطمینان کرده‌اند انتظار می‌رود بیش از پیش آن را عملی کنند.

دشتی اشتغالزایی با دانش بومی در استان بوشهر را مهم عنوان کرد و گفت: پارک علم و فناوری می‌تواند حلقه بین دانشگاه و حوزه را متصل کند.

فرماندار دشتی نیز ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج را به فال نیک می‌گیریم و یکی از نیازهای شهرستان دشتی بود.

سیدعلی هاشمی افزود: آنچه که باعث برجستگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با تولید علم و دانش است.

وی ادامه داد: امروز اندیشمندان در کشور ما با سرعت هر چه تمام‌تر از سایر بلاد در زمینه‌های محتلف در حال سبقت‌گرفتن هستند و مصادق بارز آن ساخت پهپادها است که می‌توان به عینه مشاهده کرد.

نماینده‌ ارشد دولت دهم در دشتی خاطرنشان کرد: اندیشمندان ما در نظام مقدس جمهوری پهپادهایی را ساختند که قوی‌ترین پهپاد در دنیا است.

وی افزود: این پهپادها می‌تواند ساعت‌ها پرواز و فیلم‌برداری کند و می‌تواند در زمینه شناسایی از آن استفاده کرد.

هاشمی یادآور شد: ناوهای آمریکایی در محدوده دید و زیر چشم پهپادهای ایران قرار دارند و همه این‌ها از نتایج پژوهش و تحقیقاتی است که توسط جوانان این مرز و بوم اتفاق می‌افتد.

هاشمی گفت: در شهرستان دشتی بستر برای پژوهش در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، بازرگانی و صیادی فراهم است.

هاشمی تحقیق در زمینه اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و از مراکز آموزش عالی در شهرستان خواست در این زمینه اقدام و اساتید دانشجویان را به سمتی هدایت کنند که پایان‌نامه‌ها و تحقیقات را به این سمت سوق دهند.

انتهای پیام/66001/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول