اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

علم بدون اخلاق باعث انحراف می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: اگر علم و دانش بر اساس اخلاق و ایمان در وجود انسان شکل نگیرد باعث انحراف و سقوط می‌شود.

علم بدون اخلاق باعث انحراف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت در بازدید از حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ترکمن که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه انجام شد با بیان اینکه حوزه و دانشگاه امروز بهترین دوران وحدت خود را سپری می‌کند اظهار داشت: امیدواریم نزدیکی این دو بخش باعث تکامل یکدیگر شود.

وی تعهد، آشنایی و تسلط بر مبنای دینی و نظری اسلام را یک وظیفه برای طلاب و روحانیون و در مقابل تلاش علمی، پژوهشی تجربی دانشگاهیان را نیز در کنار حوزه علمیه و یک رسالت خطیر دانشجو و دانشگاه دانست.

استاندار گلستان ادامه داد: اگر هر یک از آنها وظایف ذاتی خود را درست انجام دهند رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران حتمی است و در مقابل توطئه دشمنان پیروز خواهیم شد.

قناعت با تأکید بر تهذیب اخلاق و صفای باطن در فراگیری علم و دانش از طلاب خواست که دوران تحصیل در حوزه را به عنوان دورانی مقدس قلمداد کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر علم و دانش براساس اخلاق و ایمان در وجود انسان شکل نگیرد باعث انحراف و سقوط می‌شود.

قناعت با اشاره به سه اصل تهذیب، تحصیل و ورزش که همواره از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است از فراگیران علوم دینی خواست تا با مردم پیوند عمیق عاطفی خود را استمرار بخشند و از توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی غفلت نورزند.

استاندار گلستان با تشریح فعالیت‌ها و تلاش‌های دشمنان و حکومت‌های وابسته آنان برای جدایی دین از سیاست و حوزه و دانشگاه پرداخت و به پیروزی‌ها و موفقیت‌های اقتدارآمیز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مثلث استکبار (آمریکا، انگلیس و اسرائیل) با همه توان خود در مقابل رشد و توسعه ایران اسلامی در یک خط مشترک ایستاده‌اند تصریح کرد: متأسفانه برخی از افراد در داخل نیز خواسته یا ناخواسته با آنها همراهی می‌کنند.

گفتنی است استاندار گلستان پس از این دیدار از خوابگاه و محل اقامت طلاب نیز بازدید کرد.

حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ترکمن حدود 70 طلبه جوان مرد در حال تحصیل دارد.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول