اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

صعود 14 پله‎ای گلستان در توسعه آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: توسعه آبیاری تحت فشار یکی از کارهای کلیدی جهاد کشاورزی است و گلستان در این زمینه توانست با صعود 14 پله‎ای از رتبه 23 به رتبه 9 کشوری ارتقا پیدا کند.

صعود 14 پله‎ای گلستان در توسعه آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: گر چه این جایگاه رضایت‎بخش نیست و هنوز جا برای کار فراهم است اما این شتاب در توسعه آبیاری تحت فشار قابل ستایش است.

وی از نهایی شدن سند پیشنهادی ارتقای ارزش افزوده حوزه کشاورزی در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: جلسه با محوریت معاون برنامه‎ریزی استاندار و تعدادی از دستگاه‎های اجرایی تشکیل خواهد شد و اشکالاتی که به این سند وارد است برطرف و با توافقات اعضای شورا به تصویب خواهد رسید.

استاندار گلستان سند ارتقای ارزش افزوده حوزه کشاورزی را یک کار با ارزش خواند و افزود: در این سند به عوامل زیست محیطی که موضوعی بسیار مهم است باید توجه شود.

قناعت به دو موضوعی که از الزامات مهم برای اجرایی شدن سند ارتقای ارزش افزوده در کشاورزی است اشاره کرد و بیان داشت: شرایط اقلیمی و نوسانات قیمت دو اصل مهم است که باید مورد توجه واقع شود.

وی در خصوص مهار قیمت کالای بخش خصوصی یادآور شد: تقویت حمایت از صندوق کشاورزی باید مورد توجه همگان قرار بگیرد و به منظور ایجاد شرایط مساعد برای صادرات کالا انصافا طی دو سال اخیر کارهای خوبی با همکاری بازرگانان استان صورت گرفته است.

استاندار گلستان اضافه کرد: سال گذشته هدف‎گذاری صادرات کالا 200 میلیون دلار در بخش کالاهای غیرنفتی بود و این هدف‎گذاری در سال جاری 300 میلیون دلار پیش‎بینی شده که تا شش ماهه ابتدای سال 48.3 درصد اجرایی شده است.

قناعت با بیان اینکه اصل صادرات به شش ماهه دوم سال برمی‎گردد اظهار داشت: پیش‎بینی ما این است که امسال صادرات کالا را بیشتر از 300 میلیون دلار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه محوری اصول هر یک از دستگاه‎ها است خاطر نشان کرد: هر دستگاهی برنامه پنج ساله و قانون بودجه دارد اما اجرای سند ارتقای ارزش افزوده بخش کشاورزی بسیار فوق‎العاده بوده که باید زودتر از اینها به انجام می‌رسید و معتقد هستم هر استانی این سند را عملیاتی کند سرعت توسعه را شدت خواهد بخشید.

استاندار گلستان تاکید کرد: برای خرید توافقی محصولات کشاورزی در راستای شرایط اقلیمی و نوسانات قیمت باید تلاش کرد تا این موضوع به خوبی عملیاتی شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول