اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان خبر داد

برگزاری دوره‌های حفظ عمومی قرآن در زنجان / چاپ نهج‌البلاغه مصور و سه زبانه

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان گفت: دوره‌های حفظ عمومی قرآن در قالب طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های حفظ عمومی قرآن در زنجان / چاپ نهج‌البلاغه مصور و سه زبانه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مهدی باقری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: 88 هزار نفر در دوره‌های آموزشی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی استان زنجان حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های حفظ عمومی قرآن از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال‌های آینده است، خاطرنشان کرد: آموزش حدیث و قرآن نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده فرهنگسرای قرآن و عترت در استان به شمار می‌رود.

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان با بیان اینکه پرداختن به کارهای نو، جا مانده و خلاهای موجود از ویژگی‌های فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: اجرای برنامه‌هایی در زمینه کودکان با عنوان «ریحانه بهشتی» از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این فرهنگسرا است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی ویژه کودکان همچون نمایش کودک، داستان‌های قرآنی، سرود و نقاشی در مرکز «ریحانه بهشتی» اجرا می‌شود، اضافه کرد: مرکز «مصباح» نیز به منظور آموزش تفسیر و تدبر در علوم قرآنی راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه مرکز نشر معارف قرآن و عترت به زبان عربی با عنوان «لسان مبین» در استان زنجان راه‌اندازی شده است، یادآور شد: مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن و حدیث نیز زیر نظر فرهنگسرای قرآن و عترت استان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات ریشه‌ای و گام‌های اساسی نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی تربیت مربیان ویژه این طرح است، ادامه داد: تا زمانی که تعداد مربیان مورد نظر تربیت نشود، در اجرای طرح موفق نمی‌شویم.

* راه‌اندازی مرکز آفرینش هنری در فرهنگسرای زنجان

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان با بیان اینکه مرکز آفرینش‌های هنری «رضوان» در قالب برنامه‌های ترویجی و تبلیغی زیر نظر فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان راه‌اندازی شده است، افزود: در این مرکز برنامه‌هایی با ابزار هنر و شیوه‌های هنری تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن‌هایی به منظور پخش در رسانه استانی و ملی تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این انیمیشن‌ها با هدف ترغیب و تشویق مردم به یادگیری قرآن و حدیث تولید می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به چاپ کتاب «گردنه‌های ازدواج» در استان زنجان، اظهار داشت: کتاب «صحیفه هستی» که نهج‌البلاغه‌ای مصور و سه زبانه است نیز زیر نظر فرهنگسرای قرآن و عترت استان چاپ می‌شود.

* راه‌اندازی مرکز تخصصی بیان احکام در زنجان

وی به تالیف و تدوین کتاب روخوانی و روان‌خوانی قرآن اشاره کرد و افزود: در زمینه ارائه احکام اسلامی نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرکز تخصصی «بیان احکام» زیر نظر فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان تصریح کرد: بزرگ‌ترین رویکرد مرکز تخصصی بیان احکام تولید کتاب‌ها و منابع احکام است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) در استان زنجان اضافه کرد: این مرکز در آینده‌ای نزدیک در استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری به برگزاری جشنواره سوگواره عکس و فیلم داغ دل اشاره کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان تا 30 دی ماه سال‌جاری فرصت دارند آثار مورد نظر خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

* برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن و عترت در زنجان

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن و عترت در استان زنجان ادامه داد: این مسابقات ویژه افرادی که در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی حضور داشتند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73006/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول