اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

باید از پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت کرد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید از پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حمایت‌های ویژه به عمل آید تا این طرح‌ها به‌طرف کاربردی شدن پیش بروند.

باید از پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محسن تفقدی ظهر امروز در مراسم برترین‌های پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار رازی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: هدف و تمرکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید روی پژوهش‌های هدفمند منجر به محصول باشد.

وی در ارتباط با راهکارهای دستیابی به تمام ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: الزام اعضای هیئت علمی به حداقل فعالیت‌های پژوهشی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در این راستا اتخاذ شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از دیگر راهکارهای توانمندسازی اعضای هیئت علمی در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی کم هزینه است که در حال حاضر این‌گونه تحقیق‌ها مدنظر مسئولان نظام است.

تفقدی افزود: در این شرایط انجام دادن پژوهش‌های کم‌هزینه‌ای که منجر به تولید محصول شود می‌تواند سبب پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف شود.

وی با اشاره به اهمیت مقاله‌های مروری برای بالا بردن سطح علمی کشورها در سطح جهانی تاکید کرد: باید اساتید به حوزه تألیف مقاله‌های مروری وارد شوند تا بتوان جایگاه علمی واقعی کشور را به سایر کشورها تبیین کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: علاوه بر این باید تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی را افزایش داد تا بتوانند سطح علمی پژوهش‌ها را بالا ببرند.

تفقدی افزود: همچنین باید بر اساس سند 1394 تعداد اعضای هیئت علمی تقریباً به دو برابر میزان موجود در حال حاضر برسد تا بتوان از آنها در مراکز تحقیقات که پایه پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها هستند استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اصل در انجام دادن پژوهش‌ها جذاب ‌بودن آنها است اذعان کرد: باید جذابیت‌های لازم در تحقیقات هم برای پژوهشگران، هم برای تولیدکنندگان و هم برای مجامع بین‌المللی به وجود بیاید تا این تحقیق منجر به محصول و بالا بردن سطح تولید علم در جهان گردد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیدگاه مساعد ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در ارتباط با پژوهش مساعد دانست و اظهار کرد: این دیدگاه تاکنون زمینه رشد پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کرده است و سبب به‌وجود آمدن زمینه‌های پژوهشی مساعد در دانشگاه شده است.

تفقدی با اشاره به سند چشم‌انداز 1394 دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: بر طبق این سند دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید در سال 1394 ، دو هزار مقاله فهرست شده در ISI داشته باشد.

وی ادامه داد: بر طبق این سند دانشگاه باید یک جهش عظیم در این زمینه داشته باشد زیرا تعداد مقالاتی که در حال حاضر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم حدود 700 عدد است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین باید 3 پژوهشگاه و 3 مرکز رشد در این دانشگاه افتتاح شود که در این مورد نیز باید تلاش‌ها انجام شود تا مراکز تحقیقاتی که میزان آنها به تعداد در نظر گرفته شده نزدیک است به پژوهشکده‌ها و پژوهشکده‌ها به پژوهشگاه تبدیل شود.

تفقدی با اشاره به تعداد مجله‌های منتشر شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر 14 مجله در حال چاپ است و چاپ 5 مجله در دست است.

وی افزود: یکی از این مجلات متعلق به مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای است که به عنوان نشریه رسمی انجمن جهانی پزشکی هسته‌ای انتخاب شده است.

انتهای پیام/70010/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول