اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست رؤسای زندان‌های استان فارس تأکید شد

لزوم ایجاد زمینه اشتغالزایی برای زندانیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های فارس گفت: باید زمینه اشتغالزایی را برای زندانیان فراهم کرد تا عمر آنان بیهوده تلف نشود و بعد از آزادی نیز با حرفه‌ای که می‌آموزند، وارد جامعه شوند.

لزوم ایجاد زمینه اشتغالزایی برای زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، موسی احمدی در نشست رؤسای زندان‌های این استان بر توسعه منابع انسانی و استفاده از نظرات و تجربیات کارکنان تأکید کرد و اظهار داشت: تقویت روحیه اعتماد بین کارکنان یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد یکپارچگی، پویایی و تحرک در محیط سازمانی است.

وی با اشاره به این‌که یکی از ابزارهای مدیر موفق، نظرسنجی از کارکنان و مشارکت دادن آنها در تعیین اهداف و سیاستگذاری‌های سازمانی است، افزود: سعی کنید کارکنان را در برنامه‌های سازمان و محیط کاری خود سهیم کنید تا آنان خود را به عنوان عضوی از مجموعه که در منافع و ضررهای سازمانی سهیم هستند، بدانند.

احمدی تصریح کرد: فرصت رشد و کسب موفقیت را باید به زیردستان داد و به جای این‌که کارکنان در فشار قرار گیرند آنان را آموزش دهیم و در مسیری که به مصالح سازمان است، هدایت کنیم.

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین با تأکید بر توجه به مسائل اداری و اولویت‌بندی در کارها اظهار داشت: به مسائل اداری توجه جدی داشته باشید و در مورد کارکنان به گونه‌ای برخورد کنید که در مواجه شدن با بحران‌های احتمالی، بازوان خوبی برای شما باشند و در عبور از بحران شما را یاری کنند.

وی تفویض اختیار به کارکنان را یکی از مهارت‌های مهم در مدیریت دانست و ادامه داد: در انتخاب افراد برای پست‌های کلیدی و حساس دقت کنید تا هر یک از رؤسای زندان‌ها در مجموعه مدیریتی خود کادرسازی کنند و کارهای مهم را به افرادی بسپارند که مهارت و انگیزه کاری دارند.

احمدی همچنین با تأکید بر این‌که نیروهای فرهنگی در زندان‌ها، مهم‌ترین عامل رشد محسوب می‌شوند، گفت: با دعوت از روحانیان در سطح شهرستان‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها را به جامعه منعکس کنید.

مدیرکل زندان‌های فارس مستندسازی اقدامات زندان‌ها را مهم دانست و افزود: اقداماتی که در زندان‌ها در راستای اصلاح و تربیت زندانیان انجام می‌شود نقش مهمی در تأمین امنیت جامعه دارد، بنابراین لازم است که برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مستندسازی و به مسئولان منعکس شود.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: علاوه بر اقداماتی که مسئولان زندان‌ها بر اساس امکانات موجود انجام می‌دهند باید به منظور ارتقای امنیت و اجرای بهتر برنامه‌ها، توجه بیشتری به مجموعه داشته باشند.

وی همچنین رعایت سلسله مراتب یگان حفاظت در زندان‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نظم و انضباط از اصول مهم انتظامی است که با آموزش نیروهای یگان حفاظت، سلسله مراتب در زندان‌ها باید رعایت شود، چراکه اگر نظم و انضباط حاکم نباشد نمی‌توان مقررات امنیتی را اجرا کرد.

احمدی بر نقش بازرسی و حفاظت در ایجاد امنیت و جلوگیری از هرگونه اختلال و بی‌نظمی درون زندان نیز تأکید کرد و گفت: قسمت حفاظت و بازرسی، از بخش‌های مهم سازمان ما است که باید جایگاه آنان محفوظ باشد و از پیشنهادهای آن‌ها استقبال کنیم و مورد حمایت قرار گیرند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: گرچه قصد حفاظت و بازرسی مچ‌گیری نبوده بلکه پیشگیری است اما در صورتی که فردی در مجموعه حین آموزش‌ها و تذکرات، مرتکب تخلف شود موظف هستیم با وی برخورد قانونی کنیم.

وی در ادامه بر اشتغالزایی درون زندان‌ها تأکید کرد و تعامل با بنیاد تعاون زندانیان را به عنوان یک ضرورت دانست و افزود: زمینه اشتغالزایی را برای تمام زندانیان فراهم کنید تا عمر زندانی بیهوده تلف نشود و بعد از آزادی نیز با حرفه‌ای که آموخته است، وارد جامعه شود.

انتهای‌پیام/2448/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول