اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب عنوان کرد

هشدار نسبت به تبدیل شدن قاچاق به کار

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب ضمن انتقاد از برخی از مسائل اجتماعی در این شهرستان، نسبت به اینکه "قاچاق در حال تبدیل شدن به کار ثابت" برخی‌هاست هشدار و از عدم ذبح دام طی چهار هفته اخیر در میناب خبر داد.

هشدار نسبت به تبدیل شدن قاچاق به کار

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، در شرق مرکز هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مشکلات شهری، مسئله قاچاق فرآورده‌های نفتی را مورد بحث و بررسی قرار داد و با بیان این که « چه بگویم که تا به حال نگفته باشم» اظهار داشت: اکنون شخص من در شک و تردید هستم که آیا مسئولان برای ریشه کنی قاچاق سوخت عزم جدی دارند یا خیر و یا این که در خانه‌ای که ما داد می‌زنیم کسی وجود ندارد.

*شمارش خودروهای حامل قاچاق در جاده کرگان ناممکن است

وی افزود: در بازدیدی که از مسیر بندرکرگان داشتم کثرت خودروهای نیسان حامل سوخت قاچاق به حدی بود که تعداد شمارش آنان ممکن نبود.

امام جمعه میناب همچنین با بیان این مطلب که مسئولان باید دیدگاه و نظر خود را با صراحت و به صورت بی پرده نسبت به پدیده قاچاق سوخت اعلام و مشخص کنند ادامه داد: اکنون مصیبت در میناب به جایی رسیده که قاچاق به کار تبدیل شده است.

معتمدی‌فر گفت: اگر قاچاق فرآورده‌های نفتی کار تلقی می‌شود پس دولت از برنامه پنجم جلوتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به قاچاقچیان سوخت گفت: در میناب که کسی با شما کاری ندارد پس نیازی به اسکورت و سرعت بیش از حد که جان مردم را به خطر اندازد ندارید.

معتمدی‌فر افزود: در این زمینه که قاچاقچیان با قاچاق سوخت لطمه شدید به اقتصاد و سرمایه ملی کشور وارد می‌کنند و همه مسئولان بی‌خیال هستند کاری ندارم اما مسئولان بدانند که خون بی گناه یقه آنان را خواهد گرفت.

*افراد بی‌گناه قربانی قاچاق سوخت

وی با اشاره مرگ پنج معلم در آذرماه سال گذشته طی حادثه با یک خودرو ویژه حمل سوخت قاچاق، قربانیان این عرصه را افراد بی گناه معرفی کرد و گفت: در حادثه آفرینی‌های خودروهای حمل سوخت قاچاق، معلم، دانش آموز، دانشجو و انسان‌هایی جان خود را از دست می‌دهند که می‌توانند برای نظام و کشور منشا خدمات باشند.

*مردم میناب از بازار دام این شهرستان بی‌بهر‌ه‌اند

معتمدی‌فر همچنین با اشاره به اوضاع بازار گوشت در میناب، ذبح نشدن دام طی چهار هفته اخیر به بهانه‌های مختلف را از عجایب عنوان کرد و افزود: بازار دام میناب شهرتی جهانی دارد ولی مردم این شهر از برکت آن بی بهره‌اند.

وی از مسئولان خواست تا نسبت به رفع مشکلات این بخش توجه لازم را اعمال کنند.

*حقوق عقب افتاده کارکنان و کارگران شهرداری

وی به مشکلات کارکنان و کارگران شهرداری میناب و حقوق عقب افتاده آنان اشاره کرد و اظهار داشت: طی یک ماه اخیر به احترام ماه محرم از مشکلات شهری حرف و صحبتی به میان نیاوردم و حتی معضلات موجود را رسانه‌ای هم نکردم ولی از مسئولان می‌خواهم که در کوتاه ترین زمان مشکلات این قشر را مرتفع کنند.

معتمدی‌فر با بیان این که برخی وی را حامی افراد و گروه‌هایی معرفی کرده‌اند، گفت: به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستم بلکه نوکر مردم هستم و معیارم در حمایت از هر مسئول و خوب بودن آن در رضایت مردم از عملکرد آن است.

امام جمعه میناب اظهار داشت: حتی اگر روزی احساس کنم که وجود خودم در میناب به سود مردم نیست این شهر را ترک می‌کنم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به نطق پیش از دستور یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با تعجب برانگیز خواندن سخنان این نماینده، گفت: به دور از جناح بندی و گروه بندی‌های سیاسی، هر کس در این برهه از زمان بخواهد زمینه نا امنی اجتماعی در کشور را فراهم کند خائن است.

انتهای پیام/88004/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول