اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سابق رزن:

تصفیه‌خانه فاضلاب رزن به زودی بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار سابق رزن با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر رزن انجام شده است، گفت: در حال حاضر انشعاب فاضلاب در شهر رزن واگذار شده و به زودی تصفیه‌خانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

تصفیه‌خانه فاضلاب رزن به زودی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ناصر صفایی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان رزن با اشاره به اینکه با آغاز دولت نهم قدرت برق در این شهرستان دو برابر شده است، اظهار داشت: قبل از دولت نهم تنها 39 روستا در این شهرستان ارتباط تلفن ثابت مخابراتی داشتند که در طول یک سال و نیم اول کار دولت نهم شهرستان رزن به عنوان نخستین شهرستان در کشور جشن تکمیل پوشش ارتباطی را گرفت.

وی ادامه داد: قبل از دوره مدیریت من در شهرستان یک متر هم جاده دوبانده وجود نداشت و زیرسازی جاده از سه راهی ساوه تازه شروع شده بود که در دولت نهم و دهم جاده از جنوب به شمال دوبانده شد و از مسیر شرق به غرب که 90 کیلومتر به عنوان کریدور شمال استان 40 کیلومتر آن در حال آسفالت‌ریزی است.

* 85 درصد راه‌های روستایی رزن آسفالت شده‌اند

فرماندار سابق رزن با اشاره راه‌های روستایی این شهرستان افزود: در سال 89 تمام روستاهای شهرستان آسفالت شدند و راه‌های روستایی حداقل یک راه آسفالته دارند که 85 روستا در دولت‌های نهم و دهم آسفالت شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گازرسانی به این شهرستان از سال 76 آغاز شده و دو شهر و 11 روستا فقط گازکشی شده بودند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 98 درصد از جمعیت خانوار شهرستان رزن از نعمت گاز برخوردار هستند و امید است دو درصد باقیمانده به طور متوسط با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

صفایی به حوزه آب شرب شهرستان رزن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هر سه شهر در این شهرستان دارای آب شرب سالم هستند و هفت مجتمع آبرسانی در شهرستان به بهره‌برداری رسیده و دو مجتمع دیگر در دست احداث است.

وی ادامه داد: با تکمیل آنها در هیچ روستایی مشکل آب شرب نخواهیم داشت و یکی از مجتمع‌ها به نام «خورونده» 13 روستا را با 17 هزار و 500 نفر جمعیت آبرسانی می‌کند.

فرماندار سابق رزن در ادامه به سرانه ورزشی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان رزن قبل از دولت نهم استخر ورزشی نداشت که تاکنون یک استخر به بهره‌برداری رسیده و یکی دیگر در حال اتمام و یکی دیگر هم در مرحله اسکلت‌بندی است.

وی ادامه داد: احداث سالن 2 هزار نفری، خانه کشتی، سالن ورزشی خواهران، سالن ورزشی دمق، سالن ورزشی قروه درجزین، مجتمع ورزشی کارگران قروه درجزین و سالن ورزشی کرفس انجام شده است.

صفایی به بخش درمان شهرستان رزن اشاره کرد و افزود: تعداد 15 درمانگاه و 71 خانه بهداشت در حال حاضر در شهرستان فعال است و تعداد سه اورژانس 115، تکمیل ساختمان شبکه بهداشت و ساخت دو مرکز درمان بستر از برنامه‌های انجام شده در بخش درمان شهرستان است.

* احداث مسکن در رزن به روز شده است

وی در خصوص مسکن شهرستان خاطرنشان کرد: در سال 85 تعداد 5 هزار واحد مسکونی و در سال 86 تعداد 4 هزار واحد مسکونی ساخته شد و الآن ساخت مسکن در شهرستان به روز و تعداد 26 هزار واحد مسکونی احداث شده است.

فرماندار سابق شهرستان رزن با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر رزن انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر انشعاب فاضلاب در شهر رزن واگذار شده و به زودی تصفیه‌خانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از ارائه گزارش عملکرد دوره مدیریت خود در شهرستان رزن با اعلام اینکه 50 روستا بهسازی شده است، ادامه داد: در طول هفت سال گذشته تعداد 54 مدرسه با تمام امکانات ساخته شده و شش دانشگاه و دانشکده شامل سه دانشگاه پیام نور، دو دانشگاه آزاد و یک دانشگاه مدیریت و حسابداری که ردیف بودجه کشوری دارد و همچنین حوزه‌های علمیه برادران و خواهران احداث شد.

صفایی در ادامه به روند توسعه مساجد، کتابخانه‌ها و ساماندهی گلزار شهدا و ساخت دو مرکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود به بخش کشاورزی پرداخت و گفت: تنها شهرستانی هستیم که زمین‌های آبی که از طریق جهاد کشاورزی اعلام شده بود و زمین‌های خرد در قالب تعاونی و بیش از 30 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زیرپوشش آبیاری بارانی قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرستان رزن با 6.5 درصد جمعیت استان 17 درصد از محصولات کشاورزی استان را تولید می‌کند و گلخانه‌ها در اشتغالزایی مؤثر بوده است.

فرماندار سابق رزن در ادامه خاطرنشان کرد: در شهرستان یک شهرک صنعتی با 38 هزار هکتار وجود داشت که این شهرک به 100 هزار هکتار گسترش یافت و سه شهرک صنعتی قروه درجزین، سردرود و دمق با تأمین اعتبارات تکمیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت نهم دو کارخانه سیمان در این شهرستان وجود داشت، افزود: این دو کارخانه 2 هزار و 300 تن تولید می‌کردند و امروز به سه برابر افزایش یافت و جشن خودکفایی سیمان در این شهرستان برگزار شد.

صفایی اظهار داشت: سه واحد آتش‌نشانی شهری و سه واحد آتش‌نشانی روستایی در این شهرستان احداث شده است.

در پایان این مراسم از زحمات ناصر صفایی تقدیر و کرم اصفهانی به عنوان فرماندار رزن معرفی شد.

انتهای پیام/2499/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول