اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم:

دوره‌های آموزشی برای اصناف و فروشندگان قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم از اجرای طرح آموزش اجباری ویژه اصناف خبر داد و گفت: مدت این آموزش 10 ساعت بوده و تا 20 ساعت نیز قابل افزایش خواهد بود.

دوره‌های آموزشی برای اصناف و فروشندگان قم برگزار می‌شود

غلامرضا تفتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: مطالب ارائه شده در این دوره‌ها شامل آشنایی با قانون کار، شیوه فروش و... بوده و تبیین آنها موجب کاهش اختلاف میان اصناف و دستگاه‌ها می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم با بیان اینکه این طرح برای تمام کسبه قم اجرایی خواهد شد، گفت: در حال حاضر هم تعدادی از اصناف با استقبال از طرح آموزش مجمع امور صنفی، توزیعی و خدماتی در کلاس‌های این طرح شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: فروشندگان و صاحبان واحدهای صنفی با حضور در کلاس‌های آموزشی این طرح اصول مشتری‌مداری، رعایت اصول بهداشتی و مواردی از این دست را می‌آموزند.

تفتی با اشاره به ضرورت صیانت از ارزش‌ها توسط هر یک از صنوف خاطرنشان کرد: در گذشته کیفیت غذا و قیمت آن در قم زبان‌زد خاص و عام بود و نباید اجازه مخدوش شدن این وجهه را داد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم بیان داشت: گرانی‌های اخیر نگرانی‌هایی را مبنی بر تأثیر شرایط اقتصادی بر کیفیت و قیمت غذا به وجود آورده بود بنابراین تشدید نظارت‌ها در زمینه کیفیت غذا در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجمع، اداره بهداشت و اتحادیه‌های مربوطه عضو تیم‌های نظارتی هستند، گفت: گروه‌های ارزیابی کیفی مواد غذایی به صورت سرزده از واحدها بازدید می‌کنند.

تفتی در ادامه تغییر ناگهانی قیمت‌ها را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس آخرین تصمیمات اولویت‌بندی جدیدی از قیمت‌گذاری کالا و خدمات را تعیین کرد به همین دلیل بر اساس سیستم جدید کاری، نرخ‌گذاری عادلانه صورت گرفته و از تضییع حقوق عموم مردم جلوگیری به عمل آمد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم ادامه داد: کمیته مربوط به این طرح با در نظر گرفتن همه متغیرهای تأثیرگذار در قیمت و کار کارشناسی بر روی آن‌ها قیمت عادلانه را بر اساس چارچوبی قانونی تعیین خواهد کرد و در این میان سهم هر یک از متغیرها به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول