اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خوزستان مطرح کرد

صدور 240 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 240 هزار جلد شناسنامه بالای 15 سال تعویض و به صورت الکترونیکی در خوزستان صادر شده است.

صدور 240 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بهنام مریدی عصر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته ثبت احوال اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 120 هزار جلد شناسنامه افراد بالای 15 سال تعویض شد که با احتساب تعداد تعویضی‌های سال گذشته در مجموع 240 هزار شناسنامه تعویض شده است.

وی با بیان اینکه اولویت تعویض با شناسنامه‌های دارای تغییرات است، ادامه داد: به دنبال تسریع در فرایند تعویض شناسنامه‌ها نیستیم، چراکه هم مردم دچار زحمت می‌شوند و هم دلایل دیگری برای کندی کار وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان همچنین درباره پایان الکترونیکی کردن آرشیو اسناد هویتی خاطرنشان کرد: اداره‌کل ثبت احوال استان به عنوان نخستین استان، فرایند آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی را آغاز کرد و هم‌اکنون نیز به عنوان نخستین استان با 7.5 میلیون سند این مرحله را به پایان رساند.

مریدی تصریح کرد: کهگیلویه و بویر احمد نیز دومین استان بعد از خوزستان است که آرشیو اسنادش الکترونیکی شد.

وی درباره صدور کارت ملی هوشمند با بیان اینکه تاکنون تنها 200 فقره کارت ملی در تهران هوشمند شده، عنوان کرد: پس از پشت سر گذاشتن مشکلات و مسائل مختلفی که در راه بود در 6 ماه نخست امسال، نخستین دستگاه الکترونیکی برای هوشمند کردن کارت ملی وارد کشور شد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان ضمن اعلام آمادگی در زمینه هوشمندسازی کارت‌های ملی، گفت: به دنبال آن هستیم که ملزومات موردنیاز را انجام دهیم و با توجه به اینکه آرشیو الکترونیکی اسناد را به پایان رسانده‌ایم، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که اگر سازمان صلاح بداند وارد این بخش شویم.

به گفته وی؛ آرشیو اسناد هویتی، الکترونیکی کردن شناسنامه‌ها و کارت ملی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان هستند.

مریدی درباره ثبت به‌هنگام موالید و فوت گفت: در سال‌های گذشته ثبت وقایع حیاتی به صورت به‌هنگام حدود 70 درصد بود که هم اکنون 99 درصد ولادت‌ها و 98.5 درصد فوت‌ها در مدت قانونی پس از رخداد، ثبت می‌شوند که این فرایند با همکاری پزشک قانونی، دانشگاه علوم پزشکی، دهیاری‌ها و دیگر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 81 هزار و 98 واقعه ولادت و 14 هزار و 962 فقره واقعه فوت به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان بیان کرد: خوزستان جزو استان‌هایی است که در میانگین ولادت، رتبه بسیار خوبی قرار دارد و به ازای هر یک هزار نفر 21.4 نفر را در بخش ولادت داریم، اما در بخش فوت نیز جزو چهار استان آخر هستیم.

مریدی با اشاره به میانگین ازدواج در استان یادآور شد: در بحث ازدواج، خوزستان جزو استان‌های مطلوب در سطح کشور است و در میانگین ازدواج در رده‌های نخست جای دارد.

وی بیان کرد: در میانگین طلاق استان به ازای هر 9 ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است، این در حالی است که این میانگین در کشور به ازای هر شش ازدواج است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان متذکر شد: تهران با میانگین سه و سیستان و بلوچستان با میانگین 20 به ترتیب بدترین و بهترین استان‌ها در شاخص ازدواج هستند.

*تغییر تاریخ تولد

مریدی درباره امکان تغییر تاریخ تولد در شناسنامه گفت: دو روش برای تغییر تاریخ تولد وجود دارد.

وی ابراز داشت: اگر فردی فاصله بین تاریخ صدور و تاریخ تولدش بیش از پنج سال باشد، در اداره ثبت احوال کمیته‌ای برای تغییر تاریخ تولد تشکیل می‌شود، اما اگر این فاصله کمتر از پنج سال بود باید شخص به دادگاه مراجعه و از آن طریق اقدام به تغییر تاریخ تولد خود کند.

به گزارش فارس، از سه سال گذشته تاکنون با تصمیم شورای فرهنگ عمومی از سوم دی‌ماه به مدت یک هفته به عنوان هفته ثبت احوال نامگذاری شده است.

انتهای پیام/72007/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول