اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

کسب رتبه نخست کشوری ثبت‌احوال گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از کسب رتبه نخست ثبت‌احوال این استان در کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست کشوری ثبت‌احوال گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت بعدازظهر امروز در نشست شورای ثبت‌احوال استان ضمن گرامیداشت سوم دی ماه روز ملی ثبت‌احوال اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد ساماندهی مطلوبی در حوزه ثبت‌احوال بوده‌ایم؛ به ویژه در دولت‎های نهم و دهم حرکت‎های رو به جلوی ثبت‌احوال کاملاً مشهود است

وی با بیان اینکه اسناد سجلی کشور در منطقه و استان بسیار بااهمیت است، تصریح کرد: اسناد سجلی بیانگر هویت مردم بوده و هویت افراد برای هر کشور از مسائل اصلی و زیربنایی به شمار می‎رود.

قناعت خاطرنشان کرد: حدود انتظار ثبت وفات در مدت قانونی 97.2 درصد بود ولی عملکرد گلستان 98 درصد بوده که 0.8 درصد فراتر از حد انتظار فعالیت داشته است.

وی افزود: در ثبت ولادت نیز حد قانونی 98.8 درصد بوده ولی عملکرد گلستان در شورای هماهنگی ثبت‌احوال 99.2 درصد ارزیابی شده است و در این زمینه نیز با 0.4 درصد افزایش مواجه بودیم که این مهم نشان می‎دهد گلستان در ثبت وقایع حیاتی بسیار خوب عمل کرده است.

استاندار گلستان یادآور شد: ثبت وقایع حیاتی در گلستان به عنوان موضوعی زیربنایی و اساسی تلقی می‎شود و خوشبختانه استان این مهم را به خوبی درک کرده و آن را یک موضوع کلیدی می‎داند.

قناعت حمایت ویژه اعتباری از طرح‎های ثبت‌احوال را به عنوان کاری نو و جدید یاد کرد و گفت: گلستان موضوع اسناد سجلی را به عنوان یک اولویت و اقدامی ستاره‎دار برای خود قرار داده است که خوشبختانه این توجه سبب شده شاهد شکوفایی ثبت‌احوال استان باشیم.

وی افزود: با توجه به عملکرد موفق گلستان در ثبت وقایع حیاتی در بین 31 استان کشور، فردا از استاندار گلستان طی مراسمی در تهران تقدیر می‎شود.

ایجاد شبکه حیاتی برای نخستین بار در گلستان

وی با بیان اینکه ایجاد شبکه حیاتی برای نخستین بار در گلستان از سوی دستگاه‎های اعلام‎کننده وقایع حیاتی در سال 1378 صورت گرفت اظهار داشت: انتظار داریم این شبکه همچنان فعال باشد.

استاندار گلستان برگزاری جلسات مرتب و فصلی را از دیگر ویژگی‎های انتخاب استان در زمینه ثبت‌احوال عنوان کرد و اظهار داشت: ساماندهی آرامستان شهری و روستایی، ایجاد هماهنگی بین مراکز درمانی، دفترخانه‎های ازدواج و ... از عواملی بود که گلستان در راستای عملکرد ثبت‌احوال توانست حائز رتبه شود.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول