اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

وظیفه مسلمانان ترویج برنامه‌های انسان‌ساز قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: وظیفه امروز ما مسلمانان ترویج برنامه‌های انسان‌ساز قرآن است.

وظیفه مسلمانان ترویج برنامه‌های انسان‌ساز قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام مهدی عربپور شامگاه یکشنبه در پنجمین جشنواره قرآنی خانواده‌های کارکنان فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: قرآن کتاب جامع و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) است که در ارتباط با زندگی انسان‌ها و در بخش‌های از آن درس سعادت و پیشرفت انسان را می‌دهد.

وی افزود: قرآن شفابخش برای دردهای معنوی، سعادت آفرین برای راه‌های مختلف زندگی، نزدیکی انسان به خدا و راه‌گشای انسان‌ها در تاریکی است.

عربپور با اشاره به اینکه قرآن کتاب صرف تلاوت نیست، بلکه کتاب عمل است، گفت: قرآن کتاب تفکر و اندیشیدن است و به صراحت به این مسئله تأکید شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در مورد قرآن فرمودند، «اگر فتنه‌ها بر شما روی آورد، همانند ابرهای تیره برای نجات از این فتنه به قرآن مراجعه کنید و با قرآن ارتباط داشته باشید».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: دلیل اینکه قرآن را در کشورهای آمریکا و اروپا می‌سوزانند این است اگر مردم قرآن و احکام آن را به خوبی بشناسند، قطعا جایی برای استکبار نمی‌ماند.

عربپور تصریح کرد: قرآن کتابی است که به انسان‌ها عزت و شرف می‌دهد و به آنها می‌آموزد که به راحتی سر تعظیم جلوی هر کسی فرود نیاورند و امروزه راه مقاومتی که مسلمانان در منطقه و دیگر مناطق جهان در پیش گرفته‌اند از درس‌های قرآن است.

وی عنوان کرد: وظیفه امروز ما مسلمانان ترویج برنامه‌های انسان‌ساز قرآن است و این برنامه‌ها مقدماتی دارند که در قدم اول انسان باید با قرائت و تفسیر قرآن آشنا شود و به قرآن عمل کند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

عربپور با اشاره به اینکه ارتباطات اجتماعی از دستورات قرآن است، گفت: در برنامه‌های زندگی آیات قرآنی اجرا نمی‌شود و در بخشی از برنامه‌های اجتماعی فراموش شده است و هر زمان که قرآن در جامعه جایگاه ویژه خود را پیدا کرد آن جامعه، جامعه ارزشی است.

انتهای پیام/80018/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول