اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خواستار شد

افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌ها با هدف تنظیم بازار

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نقش بارزی در تنظیم نظام توزیع و عرضه دارند.

افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌ها با هدف تنظیم بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار خراسان‌رضوی اظهار کرد: برای دستیابی به سرانه تنظیم بازار، باید به دو مقوله مصرف و میزان ذخیره توجه داشت تا از این طریق بتوان نیاز بازار را در همه زمان‌ها به ویژه مواقع حضور زائران و افزایش سرانه مصرف در ایام خاص تامین کرد.

وی افزود: از آنجا که سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز اعلام آمادگی کرده از سازمان صنعت و معدن و تجارت استان انتظار می‌رود تا در جهت شناسایی مباشران امین برای خرید این اقلام بدون فوت وقت اقدام لازم را به انجام رساند.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه یکی از علل بروز نابسامانی در تنظیم بازار، پراکندگی و عدم انسجام سیستم توزیع است بر شناسایی رفع نقاط ضعف و ساماندهی شبکه‌های توزیع تاکید کرد.

فروزان‌مهر کارآمدی سیاست‌های اتخاذ شده از سوی کمیسیون تنظیم بازار، از جمله ذخیره‌سازی و استفاده مطلوب از آمار دقیق نیاز بازار را در گرو عملکرد صحیح سیستم توزیع دانست و بر اصلاح زیرساخت‌های حمل کالا و نظام توزیع تاکید کرد.

رئیس کمیسیون تنظیم بازار خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید تمامی فرایندهای توزیع کالا، استخراج و نقاط آسیب‌پذیری آن شناسایی و بازمهندسی شود.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: با در نظر گرفتن تمامی اجزای نظام تولید، توزیع، مصرف و شکل ارتباط این سه حوزه با یکدیگر و همچنین ایجاد تفکر سیستمی برای تنظیم بازار، برنامه‌ای مدون و عملیاتی ترسیم خواهد شد که منافع هر سه گروه را تامین خواهد کرد.

وی گفت: حمایت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا از جمله تمهیداتی است که در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های تنظیم بازار مؤثر است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به حجم بالای مصرف گوشت قرمز و سفید در استان، تصریح کرد: کنترل ورود دام زنده به استان و نظارت بر حجم خروج دام، نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فروزان‌مهر از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا با استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های مردمی، نظارت مستمر و کارآمدی بر عملکرد بازار داشته باشد.

انتهای پیام/70003/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول