اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لردگان:

8300 بازرسی اصناف در لردگان انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لردگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 8 هزار و 300 واحد صنفی در این شهرستان بازرسی شده است.

8300 بازرسی اصناف در لردگان انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا نجفی صبح امروز در بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان، اظهار داشت: در این بازرسی‌ها 750 پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد. 

وی در ادامه عنوان کرد: بیشترین عناوین تخلف مربوط به عدم درج قیمت،  گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.

این مسئول نظارت بر بازار را یکی از مباحث مهم و تاثیر گذار در حوزه اقتصاد برشمرد و گفت: این مسئله حتی در دستورات دینی ما نیز بدان تاکید فراوان شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: امروزه یکی از سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها در عرصه تنظیم بازار و کم کردن دغدغه معیشتی مردم نظارت همه جانبه و تاثیر گذار بر این جایگاه مهم اقتصادی بوده که این امر در کشور ما نیز دارای سابقه چندین ساله است.

نجفی حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان را محور برنامه‌های این اداره عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بازرسی از واحدهای صنفی و رسیدگی به شکایات مردمی با جدیت پیگیری می‎شود.

وی با اشاره به نکات حائز اهمیت در زمان بازرسی از واحدهای صنفی، گفت: پروانه کسب واحد صنفی در مکان کسب قابل رویت باشد، نصب اتیکت کالا و خدمات برای تمام صنوف الزامی است، صدور فاکتور به مصرف کنندگان الزامی است، نسبت به رعایت درصدهای سود عمده فروشی و خرده فروشی اقدام لازم به عمل آمده باشد.

ابن مسئول با بیان اینکه ارائه فاکتور خرید برای بازرسان الزامی است، اذعان داشت: ارائه کارت شناسایی معتبر از سوی بازرسین محترم در صورت درخواست رویت آن از سوی صاحب واحد صنفی الزامی است.

انتهای پیام/68001/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول