اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست امام جمعه یاسوج از مسئولان

فرودگاه یاسوج به نام «آیت‌الله ملک‌حسینی» نام‌گذاری شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج با اشاره به شخصیت بی‌بدلیل مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: لازم است برخی اماکن استان از جمله فرودگاه یاسوج به نام آیت‌الله ملک‌حسینی نام‌گذاری شود.

فرودگاه یاسوج به نام «آیت‌الله ملک‌حسینی» نام‌گذاری شود

به گزارش خبرگزای فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: قیام عاشورا و مجاهدت سیدالشهدا درس عزت، ایمان و از خود گذشتگی را به نسل‌های آینده منتقل کرد که آثار آن تا امروز به خوبی مشهود بوده است.

امام جمعه یاسوج از شخصیت بی‌نظیر مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی سخن به میان آورد و عنوان کرد: شخصیت آیت‌الله ملک‌حسینی برای استان همانند شخصیت امام برای کشور بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی لحظه‌ای عشق و دلسوزی خود را نسبت به مردم استان دریغ نکرد و با وجودی که در شیراز زندگی و فعالیت می‌کردند همیشه حامی مردم غیور استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

آیت‌الله ملک‌حسینی مشهوری ناشناخته در میان مردم بود

خطیب جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به زنده نگه داشتن یاد این انسان دلاور و همیشه در صحنه اشاره کرد و گفت: آیت‌الله ملک حسینی مشهوری ناشناخته میان مردم بود که علم و توانمندیش در تمام زمینه‌ها هر مخاطبی را به وجد می‌آورد.

حسینی از خاطرات خود با آیت‌الله ملک حسینی سخن به میان آورد و بیان کرد: از نامه‌های بسیاری که ایشان به مردم می‌نوشتند متحیر می‌شدم و دلیلش را می‌پرسیدم که در جواب می‌گفتند: ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و چنان‌چه گره کاری را نتوانیم باز کنیم لااقل مردم را به جماعت روحانی بدبین نخواهیم کرد.

وی احترام به فرزند خلف ایشان را از ملزومات برشمرد و خاطرنشان کرد: سید شرف‌الدین مردی بزرگ و یادگاری گرانقدر از آن عالم بی‌نظیر بوده که مبتکر بودن و خوش سخن بودن پدر را به زیبایی به ارث برده است.

امام جمعه یاسوج به لزوم نام‌گذاری اماکن و معابر به نام مرحوم آیت‌الله ملک حسینی اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری فرودگاه یاسوج به نام ایشان بسیار خوب و در خور توجه می‌باشد و چنان‌چه نامگذاری دانشگاه‌ها به نام ایشان در دستور کار قرار گیرد تأثیر خوب و به جایی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با بیان این‌که باید مفاخر استان خود را به درستی دریابیم و نسبت به معرفی آن‌ها در جامعه بکوشیم، تصریح کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی از آن دسته مفاخری است که تا همیشه نام و یادش در اذهان مردم استان جاودانه خواهد ماند.

حسینی گفت: وظیفه داریم آن عالم ربانی و همه خدمات علمی و مبارزاتی ایشان را برای قشر جوان تبیین کنیم تا در آینده بتوان نسبت به تربیت چنین عالمان بزرگی در استان موفق باشیم.

 انتهای پیام/82012/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول