اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

عشق به اهل بیت(ع) ما را از کوران حوادث عبور داده است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سال‏های متمادی گذشته، ما را از کوران حوادث عبور داده است.

عشق به اهل بیت(ع) ما را از کوران حوادث عبور داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام علی الهی صبح امروز در جمع شماری از جوانان و مردم شاهرود در حسینیه ثارالله این شهر بیان داشت: باید بدانیم که عشق به اهل بیت(ع)، ما را در این سال‏ها از کوران حوادث مختلف عبور داده است.

وی تصریح کرد: ولایت‏ فقیه نیز در این حوادث، نقش خود را به خوبی به عنوان یک هادی انجام داده‏اند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: امروز به سلامت از این طوفان‌ها عبور کرده‏ایم و این کشتی نجات، ما را به سر منزل مقصود که همان حکومت عدل مهدوی است، می‌رساند.

الهی گفت: محبت اهل بیت(ع) باعث صفای باطن و دل می‌شود و مهم‏ترین عاملی است که به انسان طراوت می‏دهد و صفا و جلای دل انسان، معرفت و شناخت از خدا و هستی را درک می‏کند.

محبت شیعه به امام حسین(ع) تمام‏شدنی نیست

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با بیان اینکه محبت شیعه به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) باعث می‌شود تا کم کم دل‏ها متوجه خوبی‌ها شوند، افزود: اظهار ارادت ما به اهل بیت(ع)، نشان از صفای دل ما دارد و همین مسئله موجب ایجاد معرفت و شناخت می‌شود.

الهی اظهار داشت: انقلاب درونی انسان، انقلاب بیرونی ایجاد می‌کند و این‏ها ریشه در محبت درونی دارد.

وی گفت: عقل، دین و ولایت باعث می‌شود که خداوند صفای دل را در وجود ما متبلور کند و باعث رشد و تعالی و سعادت دنیا و آخرت انسان شود.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با اشاره به منابع کسب صفای دل اظهار داشت: دین، قرآن و سنت که همان مفاتیح هستند، راه‌های کسب صفا و معرفت دل محسوب می‏شوند و همه را به تعالی رهنمون می‌کنند و باید با بهره‌گیری از این منابع، در رشد و تعالی خود و جامعه تلاش کنیم.

نباید خللی در مسیر شهدا ایجاد شود/ خط سرخ شهادت کورنشدنی است

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز در این مراسم گفت: شهدا به‏موقع تکلیف خود را انجام دادند و وظیفه حراست از راه خود را به ما سپردند و باید تلاش کرد تا این راه را ادامه دهیم و نباید خللی در این مسیر نورانی به وجود آید.

عباس ارباب‏مجنی اظهار داشت: تجلیل از مقام شامخ شهدا وظیفه آحاد جامعه بوده و راه و خط سرخ شهادت کورنشدنی است.

وی افزود: دشمنان می‏خواهند با جنگ نرم این راه را از بین ببرند؛ اما برکت این خون‏ها و عنایت خود شهدا باعث شده تا این راه روشن‌تر از گذشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم که جنگ و شهدا را درک نکرده‌اند، در این راه قرار گرفته و رابطه‌ای عمیق با شهدا برقرار کرده‏اند.

هیچ قدرتی نمی‌تواند حرکت انقلاب را متوقف کند

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: تا اسلام و حرکت حسینی در جامعه ایرانی بروز و حضور دارد و خون شهدا در رگ‌های این جامعه در حرکت است، هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را متوقف کند.

بر اساس این گزارش؛ پدر شهید سیدجابر طباطبایی نیز با بیان خاطراتی از این شهید دانش‌آموز گفت: شهدا بدون هیچ چشم‏داشتی و فقط برای حمایت از ولایت و اسلام به جبهه‌ها شتافتند.

وی ادامه داد: آنها تلاش کردند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند و اکنون از ما این توقع را دارند که راه آنان را ادامه دهیم.

به گزارش فارس؛ شهید سیدجابر طباطبایی از شهدای دانش‏آموز است که در سن 15 سالگی به جبهه‏های حق علیه باطل شتافت و در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در روستای طرود در جوار هم‏رزمانش آرام گرفته است.

انتهای پیام/2249/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول