اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آبادان:

موفقیتی در ایجاد کمربند فضای سبز آبادان به دست نیامده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: در ایجاد کمربند فضای سبز برای جاده‌های مواصلاتی و خروجی آبادان موفقیتی کسب نشده است.

موفقیتی در ایجاد کمربند فضای سبز آبادان به دست نیامده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیداحمد موسوی‌آزاد ظهر امروز در جلسه هماهنگی برای برگزاری هفته ملی هوای پاک همزمان با 29 دی‌ماه سال‌جاری که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، با اشاره به این مناسبت اظهار کرد: هفته ملی هوای پاک از 23 تا 29 دی ماه سال جاری در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این هفته برنامه‌های نمادین، فرهنگ‌سازی و آموزش در قالب گزارش عملکرد سالانه محیط زیست شهرستان و مشکلات آلودگی، همچنین هماهنگی با سایر ارگان‌های اجرایی برای هفته هوای پاک اجرایی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبادان ادامه داد: در حال حاضر اداره محیط زیست در قالب دو کارگروه کاهش آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار، به همراه نهضت سبز و توسعه فضای سبز برای برنامه‌های زیست محیطی در شهرستان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب و کارگروه کاهش آلودگی گفت: راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا با اطلاعات آنلاین، تجهیز فرودگاه به دستگاه ناوبری در بخش آلودگی هوا و گرد و غبار از جمله این اقدامات است.

موسوی آزاد در همین خصوص عنوان کرد: خروج کت کراکر قدیمی پالایشگاه آبادان از مدار تولید بنزین و مجهز شدن به تجهیزات جدید در بخش مذبور، تجهیز تعدادی از مراکز درمانی ثابت و سیار برای انجام درمان‌های ابتدایی در روزهای گرد و غباری شهرستان، افزایش دستگاه‌های سایت هواشناسی و جمع‌آوری گودال سوخت مواد نخاله‌ای و ضایعات روغنی پتروشیمی شهرستان آبادان از دیگر برنامه‌های اجرایی در کارگروه کاهش آلودگی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبادان تصریح کرد: تجهیز صنایع منطقه به سمت پایش آلودگی به صورت آنلاین تا سال دوم برنامه همچنان عملیاتی نشده و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کارگروه نهضت سبز در شهرستان آبادان گفت: شرکت ایرانول 12 هزار متر مربع، پالایشگاه 16 درصد و پتروشیمی 25 درصد در ایجاد فضای سبز در منطقه فعالیت داشته‌اند.

موسوی آزاد افزود: در شهرستان آبادان باید دو کمربند فضای سبز برای شهرک‌های صنعتی، حاشیه‌های جاده و مناطق مواصلاتی منطقه ایجاد شود که همچنان در این مقوله موفقیتی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: عاجزانه از اداره راه و ترابری و منابع طبیعی شهرستان آبادان می‌خواهیم در یک هماهنگی مؤثر در ایجاد کمربند سبز شهرستان همکاری داشته باشند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبادان در پایان گفت: پالایشگاه در ایجاد فضای سبز 100 هکتاری، پتروشیمی در 19 هکتاری و شهرک صنعتی در ایجاد فضای سبز برای دو سال گذشته اقدام کرده و برای جلوگیری از آلودگی هوا و کنترل گرد و غبار همکاری بیشتری با اداره محیط زیست شهرستان آبادان داشته باشند.

انتهای‌پیام/72002/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول