اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق تخصص قرنیه عنوان کرد

بیش‌ترین آمار عوارض چشمی مربوط به ضربه‌های چشمی

خبرگزاری فارس: فلوشیپ با اشاره به بیماری‌های شایع در دوران جوانی متذکر شد: بیش‌ترین آمار از بیماری‌های عوارض چشمی در جوانان مربوط به ضربه‌های چشمی ناشی از نزاع، بازی و یا تصادفات است.

بیش‌ترین آمار عوارض چشمی مربوط به ضربه‌های چشمی

سیامک زارعی در حاشیه نشست خبری افتخار آفرینان جشنواره رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یکی دیگر از نشانه‌های ابتلا به تنبلی چشم برخی از حرکات کودک است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال کودک نزدیک تلویزیون می‌نشیند، به در و دیوار برخورد می‌کند، اشیا را خوب نمی‌بیند و لکه‌ای روی قرنیه وی دیده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این بیماری، بیماری شایع چشمی در کودکان است که باید در سن طلایی مطرح شده برای آن درمان شود.

زارعی تاکیدکرد: اگر بیماری تنبلی چشم در سنین عنوان شده درمان نشود درمان آن در سنین بالاتر ممکن نیست و ممکن است سبب بروز تنبلی چشم و به طور شدید میدان دید کم می‌شود.

وی با اشاره عواملی که می‌تواند سبب ایجاد تنبلی چشم در افراد شود بیان کرد: اگر فردی دچار عیوب انکساری چشم شده باشد و از عینک استفاده نکند دچار تنبلی چشم می‌شود.

فلوشیپ فوق تخصص قرنیه از دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس آمریکا با اشاره به مفید بودن غربالگری‌های بیماری تنبلی چشم اذعان کرد: مهمترین راه پیشگیری از بیماری تنبلی چشم  شرکت در غربالگری‌هایی است که برای تنبلی چشم وجود دارد.

زارعی ادامه داد: در صورت شرکت در غربالگری‌ها اگر بیماری وجود داشته باشد تشخیص داده می‌شود و امکان درمان آن در سنین پایین فراهم می‌شود از این رو تشخیص بیماری در این سنین می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین صدمه‌هایی که از مشاغلی مانند جوشکاری، پلیسه‌ها و مواد شیمیایی به چشم وارد می‌شود از جمله صدماتی است که درمیان جوانان شایع است.

زارعی در ارتباط با روش‌های پیشگیری از بیماری‌های چشمی تاکید کرد: باید برای پیشگیری از این بیماری‌ها مراقبت‌های چشمی را انجام داد و از عینک‌های محافظ استفاده کرد.

وی افزود: رعایت مقررات رانندگی، اجتناب از بازی‌های خطرناک و خودداری از انجام نزاع‌ها می‌تواند به صورت غیر مستقیم تاثیر چشمگیری در کاهش بیماری‌ها و اختلالات چشمی ناشی از ضربه داشته باشد.

انتهای پیام/70010/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول