اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا مشهد:

دیابت مهم‌ترین معضل بیمارستان‌های چشم پزشکی است

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم‌الانبیا مشهد گفت: دیابت و افراد مبتلا به آن یکی از مقوله‌هایی است که بیمارستان‌های چشم‌ پزشکی را با معضلات زیادی روبه‌رو کرده‌ است.

دیابت مهم‌ترین معضل بیمارستان‌های چشم پزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، میرنقی موسوی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری بیمارستان خاتم‌الانبیا در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: مشکل اصلی این است که افراد دیابتی تا دچار عارضه‌های جدی که نیاز به درمان‌های پیشرفته دارد نشده‌اند برای چکاب‌های دوره‌ای به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از عوارض چشمی بیماری دیابت که به نابینایی افراد منجر می‌شود قابل پیشگیری است تصریح کرد: افراد می‌توانند با مراجعات دوره‌ای به چشم پزشک، انجام اقدامات پیشگیرانه مربوط و کنترل قند خون از بسیاری از بیماری‌های شدید مانند خون‌ریزی‌های شبکیه جلوگیری کنند.

رئیس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم‌الانبیا مشهد با بیان اینکه بسیاری از روش‌های درمانی عوارض چشمی دیابت در بیمارستان خاتم‌الانبیا ارائه می‌شود گفت: یکی از درمان‌های نسبتا جدید که از خونریزی و ورم‌های چشمی در بیماران دیابت جلوگیری می‌کند تزریق یک نوع آمپول است که در این بیمارستان انجام می‌شود.

موسوی ادامه داد: اما این روش‌ها درمان‌های قطعی نیست و بهترین روش درمانی برای این افراد استفاده از لیزر است و تزریق آمپول تنها می‌تواند یک روش موقتی باشد.

وی با بیان اینکه تمام روش‌هایی که از آنها به عنوان درمان برای بیماران دیابتی یاد می‌شود در واقع کنترل‌کننده عوارض بیماری هستند تاکید کرد: لذا باید تمامی بیماران در حالت‌هایی که عوارض آنها به حد وخیم نرسیده است برای درمان و کنترل اقدام کنند.

رئیس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم‌الانبیا مشهد با یادآوری اینکه عوارض چشم‌پزشکی بیماران مبتلا به دیابت تنها قابل کنترل هستند بیان کرد: در واقع انجام دادن اعمال جراحی و پیاده کردن روش‌های درمانی بر روی بیماران تنها سبب بالاتر رفتن عمر چشم و بهبود کیفیت زندگی بیماران می‌شود تا دچار از کارافتادگی نشوند.

انتهای پیام/70010/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول