اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

تشکیل کارگروه‎های شهرستانی مدیریت پسماند در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: کارگروه‎های شهرستانی مدیریت پسماند به ریاست فرمانداران تشکیل شده و به فعالیت بپردازند.

تشکیل کارگروه‎های شهرستانی مدیریت پسماند در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در نهمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال‌جاری اظهار داشت: طول عمر افراد ارتباط مستقیمی با میزان پیشگیری، بهداشت و سلامت فردی در زندگی دارد.

وی تصریح کرد: توجه به سلامت یکی از مباحث جدی در زندگی پیامبر (ص) بود و در سیره نبوی و بیانات پیامبر اسلام (ص) نیز توجه ویژه‎ای به این بحث شده است.

جمشیدی افزود: توجه به ویژگی سلامت و بهداشت در زندگی شخصی و رفتار ائمه اطهار(ع) و هم در تبلیغات گفتاری و احادیث بزرگان دین بسیار پررنگ بوده است و به طور مثال با مطالعه زندگی ائمه اطهار (ع) در می‎یابیم که چگونگی البسه و پوشش یکی از موارد مورد توجه امامان و معصومین (ع) قرار داشته و نظافت و پاکیزگی لباس همواره بر فاخر و گران‎قیمت بودن آن مقدم بوده است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان خاطرنشان کرد: آموزه‎های دینی و وحیانی مورد تأیید عقل است و امکان ندارد، دستور و توصیه‎ای در زمینه پیشگیری و بهداشت و درمان از ائمه اطهار (ع) ببینیم که با تمام پیشرفت‎های علوم پزشکی، مغایرتی با این علوم داشته باشد.

جمشیدی اذعان داشت: بحث دفع پسماند یکی از مباحث مهم در حوزه سلامت است که به عنوان یکی از دغدغه‎های جدی متولیان امر در حوزه سلامت و محیط زیست مطرح است و نیاز به فرهنگ‎سازی، خدمت‎رسانی و ارائه امکانات لازم برای تسهیل‎سازی ارائه خدمات در این حوزه و در پایان برخورد قانونی با متخلفان دارد.

وی افزود: رعایت نکردن مسائل بهداشتی در دفع پسماندهای شهری، روستایی و حتی پسماندهای پزشکی و بیمارستانی می‎تواند خسارات زیادی را به بهداشت جامعه و محیط زیست بزند که نیاز است متولیان امر در این حوزه با جدیت هر چه تمام ورود کنند و کارگروه‎های شهرستانی مدیریت پسماند به ریاست فرمانداران تشکیل شده و به فعالیت بپردازند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان همچنین از دامپزشکی استان خواست تا با اعمال نظارت مستمر و تصادفی، با تدبیر آزمایشگاهی از مراحل جمع‎آوری و تحویل شیر خام به کارخانجات لبنی و فرآورده‎های دامی اقدام و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی داشته و نتیجه این نظارت را به کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ارائه کنند.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول