اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

18 هزار خانوار مددجو در مناطق محروم سکونت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: 18 هزار خانوار زیر‌پوشش این نهاد در 688 روستای واقع در مناطق محروم استان ساکن هستند.

18 هزار خانوار مددجو در مناطق محروم سکونت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور با بیان اینکه این تعداد مددجو در 32 دهستان محروم ساکن هستند، افزود: با توجه به اینکه در این روستاها به لحاظ عدم برخورداری از زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و درآمد در روستاها و همچنین مسائل اجتماعی، محرومیت ملموس است لذا این نهاد در تلاش بوده تا زمینه‌های رفاه و آسایش این خانواده‌ها را فراهم کند.

وی تاکید کرد: شناسایی مناطق محروم و وضعیت بحران روستاییان با هدف برقراری توازن، عدالت و تجویز بسته‌های خدماتی متناسب با نیاز هر منطقه از قبیل بسته‌های حقوقی، فرهنگی، معیشتی، جهیزیه و عمران در سال گذشته اجرا شده است.

حسین‌پور افزود: در این طرح وضعیت محرومیت مددجویان در مناطق مختلف با ضریب‌های شش، هفت و هشت مشخص شده و این نهاد نیز خدمات خود به مددجویان را براساس ضریب بحران‌ها ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین روستاهای محروم در راز و جرگلان شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، 194 روستا در ضریب بحران 6، 370 روستا در ضریب 7 و 124 روستا نیز در ضریب بحران 8 قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی روستاها گفت: در حوزه عمرانی برای ایتام ساکن در روستاهای محروم، 110 واحد مسکونی در حال احداث بوده که پیشرفت فیزیکی آن 90 درصد است.

وی توزیع 229 سری جهیزیه برای دختران با سرانه 10 میلیون ریال، اهدای 70 هدیه ازدواج برای پسران با سرانه 5 میلیون ریال و احداث، بهسازی و نوسازی 70 چشمه سرویس بهداشتی با سرانه 4 میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی در روستاها و مناطق محروم عنوان کرد.

انتهای پیام/63001/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول