اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

اختصاص بالگرد امداد هوایی به کردستان / جغرافیای استان نیاز به بازبینی دارد

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: برای به روز کردن امر خدمت‌رسانی باید جغرافیای استان کردستان مورد بازبینی قرار گیرد.

اختصاص بالگرد امداد هوایی به کردستان / جغرافیای استان نیاز به بازبینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظاهر رستمی ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان نمونه جمعیت هلال احمر کردستان در سنندج، توجه و استفاده از توانمندی‌های مردم را یکی از راه‌های دست‌یابی به توسعه پایدار در جامعه خواند و اظهار کرد: همراهی مسئولان با مردم نیز از دیگر عوامل ایجاد توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از بطن مردم ایجاد شده است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر برای حفظ استقلال خود نیازمند استفاده از توانمندی و حضور مردم است.

وی عنوان کرد: امروز شاهد حضور 2 میلیون نفر در بخش داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر کشور هستیم که این مهم موجب شده از نظر منابع انسانی در جهان حرف اول را بزنیم.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر جغرافیای کردستان نیاز به بازبینی دارد چراکه اگر به بسیاری از مناطق کوهستانی این استان توجه نشود در امر خدمت‌رسانی در مواقع مورد نیاز اختلال ایجاد خواهد شد.

رستمی ادامه داد: برای اینکه در امر  خدمت‌رسانی به روز باشیم باید جغرافیای این استان مورد بازبینی قرار گیرد.

وی ایجاد انبار امدادی را یکی از نیازهای موجود در تمامی شهرستان‌های سراسر کشور ذکر کرد و افزود: برای احداث انبار و پایگاه‌های امدادی نیاز به همراهی و کمک‌های مالی خیران داریم که امیدواریم در این بخش نیز مانند سایر زمینه‌ها افراد نیکوکار  جمعیت هلال احمر را یاری دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 3 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر کردستان اختصاص یافت، اعلام کرد: در سال‌جاری قرار شده تنها در بخش عمران و تامین وسایل نقلیه بیش از 4 میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر کردستان اختصاص می‌یابد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: به محض آماده‌سازی آشیانه هم بلافاصله یک بالگرد به استان کردستان اختصاص داده می‌شود.

رستمی ادامه داد: در رخدادهای مختلف در عرصه‌های بین‌المللی به منظور کمک‌های بشردوستانه، داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر کشورمان توانسته‌اند بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورند.

وی بر شناسایی ظرفیت‌های مختلف در استان‌ها تاکید کرد و گفت: برای توسعه هلال احمر، انجام خدمات بیشتر و ورود به عرصه‌های مختلف باید در ابتدا ظرفیت‌های موجود در استان‌ها شناسایی شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خواستار ترویج فرهنگ داوطلبی و ایثار و شجاعت در همه روستاها، بخش‌ها و شهرها شد و افزود: اگر مردم با نحوه امداد و مقابله با بحران آشنایی داشته باشند در زمان رخداد حوادث طبیعی و غیر طبیعی به کمک نیروهای امداد خواهند آمد.

وی استفاده از توان بسیج مستعضفین، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای برای آموزش عمومی و تخصصی به مردم را لازم و ضروری خواند.

پایان پیام/79003/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول