اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

تولد نوزاد توسط ماماهای خانگی ممنوع است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان در خصوص تولد نوزادان توسط ماماهای خانگی گفت: تولد نوزاد توسط ماماهای خانگی ممنوعیت دارد و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.

تولد نوزاد توسط ماماهای خانگی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان اظهار داشت: حرکات جمعیتی از موضوعات بسیار مهمی است که در این جلسات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و هر آمار و ارقامی را مرتبط با موضوعی اگر مطرح می‌کنیم باید با تحلیل درست صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر در موضوعات تحلیل درست داشته باشیم می‌توانیم آسیب‌ها‌را شناسایی کنیم، تصریح کرد: با تحلیل درست و دقیق آسیب‌ها و ضعف‌ها را شناسایی و علت بروز آن را تجزیه و تحلیل و برای رفع آن راهکار درستی را ارائه می‌دهیم.

فرماندار شهرستان همدان در این جلسه مصوب کرد: باید بررسی روند وقایع ثبت وقایع در بیمارستان‌ها در سال گذشته و سال جاری و روند مقایسه‌ای آن‌ها با هم در جلسه بعد مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در خصوص میزان فوتی‌های ثبت شده که از هر 100 زن فوت شده 145 مرد فوت شده به ثبت رسیده است، اذعان کرد: این آمار و ارقام باید به درستی بررسی و علت تفاوت فاحش این دو آمار در جلسه بعد مورد بررسی قرار بگیرد.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: از 58 مسئول خانه بهداشت نیز که در ثبت وقایع چهارگانه همکاری لازم و دقیق را با اداره ثبت احوال داشته‌اند باید تقدیر شود.

وی خطاب به ثبت احوال شهرستان همدان بیان داشت: اسامی دهیاران و 28 پزشکی که در ثبت وقایع حیاتی دیر اقدام کرده‌اند در اختیار فرمانداری قرار داده شود تا طی ارسال نامه‌ای به آنان تذکر داده شود.

فرماندار همدان به دفن‌های غیر مجاز در حاشیه‌های شهر اشاره و تأکید کرد: به هیچ عنوان نباید دفن در جایی غیر از باغ بهشت صورت بگیرد و دفن اموات فقط در باغ بهشت مجاز است.

وی در این جلسه مصوب کرد: آمار دقیق فوتی‌های اعلام و ثبت شده در باغ بهشت به تفکیک جنسیت و علت فوت آن‌ها در جلسه بعد مورد بررسی قرار بگیرد.

قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش در خصوص تولد نوزادان توسط ماماهای خانگی گفت: تولد نوزاد توسط ماماهای خانگی ممنوعیت دارد و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/89007/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول