اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم است و در عملکرد‌ها می‌توان این موضوع را مشاهده کرد.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احسان قنبری صبح امروز در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان با انتقاد از عدم حضور همه مدعوین در جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور اسلامی شعارهای اسلامی می‌دهیم امیدواریم که عملکردها منطبق با شعارهای اسلامی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند ظرافت و حساسیت است، خاطرنشان کرد: در خصوص انجام امر به معروف و نهی از منکر باید به آمران آموزش داد که به عنوان کارشناس در جامعه اقدام به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان ادامه داد: برای اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موفق باشد باید نهادهای مختلف با احساس مسئولیت به خانواده‌ها آموزش‌های لازم را ارائه کنند.

وی در ادامه یادآور شد: مساجد و مدارس می‌توانند در امر آموزش خانواده‌ها و ترغیب به فراگیری آموزه‌های دینی و آشنایی والدین با خطرات فرزندان آن‌ها در جامعه پیش‌رو باشند و برگزاری روضه‌های خانگی در کاهش منکرات بسیار مؤثر است.

در ادامه این جلسه نماینده مجمع امور صنفی استان همدان با ارائه گزارشی از عملکرد خود با اشاره به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر پاساژها در استان گفت: تعداد 100 هزار پیامک در خصوص امر به معروف و نهی از منکر ارسال شده است.

رضا به‌زارع ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای اصناف، همایش اقتصاد مقاومتی، تشکیل جلسه توجیهی برای بانوان فروشنده شهرستان همدان از برنامه‌های انجام گرفته در مدت دو ماه گذشته است.

وی اظهار داشت: در مدت دو ماه گذشته با 46 تعداد واحد صنفی که از اسامی بیگانه در تابلوی مغازه‌های خود استفاده کرده بودند برخورد شده است.

همچنین در این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه در فاز اول، اعلام استفاده از اسامی بیگانه توسط واحدهای صنفی را داشته‌ایم که در این راستا 645 واحد به مجمع امور صنفی معرفی شدند، گفت: در فاز دوم طرح تعداد 53 واحد صنفی که از اسامی بیگانه در رینگ اول خیابان‌های بوعلی و شریعتی استفاده کرده بودند معرفی شدند.

محمدعلی فرجی افزود: فاز سوم شناسایی و معرفی اسامی بیگانه استفاده شده در واحدهای صنفی به زودی انجام می‌شود.

وی مرکز تصمیم‌گیری در خصوص اسامی بیگانه را فرهنگستان زبان و ادب فارسی دانست که از آن مرکز استعلام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به نقش مؤثر هیئت‌های مذهبی خانگی در کاهش منکرات گفت: جلسات مذهبی جامعه را به سمت حفظ حرمت‌ها و عدم انجام منکرات سوق می‌دهد.

محمد غلامی‌پاک افزود: در 51 مسجد شهرستان همدان که هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده جلسات روشنگری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاعه فرهنگ‌های غلط در جامعه با استفاده از سخنرانان برتر کشوری انجام شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی بین مدارس و والدین می‌توان در خصوص آسیب‌های ماهواره به خانواده‌ها آموزش داد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها در مساجد موفق عمل کردیم، اظهار داشت: در پایان این جلسات خانواده‌هایی که تجهیزات ماهواره‌ای داشتند این گیرنده‌ها را از منازل جمع کرده و تحویل دادند.

*مصوبات جلسه:

- استمرار آموزش و توجیه بانوان فروشنده

- برخورد جدی با اسامی بیگانه که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود.

- راه‌اندازی سایت اسامی موافق قانون در مجمع امور صنفی برای واحدهای صنفی

- تشکیل کمیته مشترک ارشاد، مجمع امور صنفی، اماکن و سازمان زیباسازی در خصوص ساماندهی اسامی واحدهای صنفی

- تشویق ادارات موفق در امر به معروف و نهی از منکر

- ارائه گزارش عملکرد ادارات در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر

انتهای پیام/2499/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول