اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر قم عنوان شد

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در قم

خبرگزاری فارس: در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم بر راه‌اندازی کتابخانه تخصصی اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در این استان تاکید شد.

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مرتضی اسماعیلی‌طبا در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با تاکید بر اهتمام بیشتر به مباحث اجتماعی و مشارکت همه دستگاه‌ها در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، خشکسالی اعتباری سال جاری و ناکافی بودن اعتبارات تخصیص داده شده را مورد توجه قرار داد و گفت: باید از ظرفیت‌ها و اعتبارات بخش‌های دیگر در این زمینه استفاده شود.

وی تولید آثار هنری از جمله انیمیشن با موضوع پیشگیری از اعتیاد را در این خصوص بسیار موثر دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به آخرین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که با موضوع طلاق برگزار شد، گفت: در این جلسه بالاترین علت طلاق در استان قم اعتیاد عنوان شد.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از اعتیاد نیاز به کارهای میدانی و تحقیقی است تا برای پیشگیری از این معضل تمام دلایل مورد بررسی قرار گیرد.

اسماعیلی‌طبا تأثیر تئاتر خیابانی را در این خصوص بسیار مفید عنوان کرد و گفت: این نمایش‌ها به خصوص در محله‌های استان می‌تواند در فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد تأثیر فراوانی داشته باشد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز در این نشست از عدم حضور نماینده صدا و سیمای استان انتقاد کرد و خواهان مشارکت بیشتر این مجموعه در فعالیت‌های فرهنگی هنری پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر شد.

در این جلسه بر راه‌اندازی کتابخانه تخصصی اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی که در جلسات قبل مصوب شده بود تأکید شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای تأمین منابع این کتابخانه اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول