اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

سرانه فضای کتابخانه هر نفر در خراسان رضوی یک متر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: سرانه فضای کتابخانه برای هر یک نفر در خراسان رضوی یک متر است که این میزان باید به 8 متر برای هر نفر برسد.

سرانه فضای کتابخانه هر نفر در خراسان رضوی یک متر است

امیرالله شمقدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در حال حاضر دارای یکصد و 73 باب کتابخانه عمومی در سطح استان است که 30 درصد آن متعلق به مشهد و مابقی در شهرستان‌های دیگر است.

وی ادامه داد: از کل کتابخانه‌های خراسان رضوی حدود 60 درصد آن‌ها مستقیما زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و از استانداردهای کافی در این زمینه برخوردار هستند.

شمقدری بیان کرد: تامین منابع به وسیله نهاد کتابخانه‌های استان است و مدیریت آن‌ها توسط افراد حقیقی به انجام می‌رسد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به سرانه فضای کتابخانه‌های خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان بالغ بر 58 هزار مترمربع است که این میزان وضعیت سرانه فضای کتابخانه‌ها را برای هر یک نفر یک متر تعیین می‌کند.

وی عنوان کرد: در افق 1404 هدف‌گذاری برای وضعیت سرانه فضای کتابخانه‌های خراسان رضوی برای هر یک نفر 8 متر است که در وضعیت حال مسیر طولانی‌ برای رسیدن به این هدف پیش رو داریم.

شمقدری افزود: خراسان رضوی از نظر فضای کتابخانه‌های سطح کشور در رتبه 28 قرار دارد که باید با تلاش جدی در این راستا و همکاری مسئولین تا پایان سال بتوانیم قدم مؤثری در توسعه کیفی خدمات کتابخانه‌های سطح استان برداریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی و به طور خاص مشهد از میانگین کشور فاصله بسیاری دارد خاطر نشان کرد: تنها 2.5 درصد از جمعیت خراسان رضوی عضو کتابخانه‌های این استان هستند که این شاخصه نیز در افق 1404، برای 35 درصد هدف‌گذاری شده است.

وی در ارتباط با ساختمان 18 ساله کتابخانه عمومی خراسان رضوی و پیشرفت 50 درصدی این پروژه، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمک‌های جدی و مؤثری در راستای تکمیل این پروژه از سوی مسئولان صورت نگرفته است، امیدواریم با تغییر منابع بتوانیم تا پایان شهریور ماه سال 92 کتابخانه عمومی خراسان رضوی را افتتاح کنیم.

شمقدری ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت‌های مناسبی در بخش کتابخانه‌ها دارد و می‌توان با برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌ها و شناسایی ضعف‌ها و استعدادها به توسعه و گسترش این بخش کمک شایانی برسانیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر جلسات انجمن کتابخانه‌های استان تنها یکبار در سال برگزار می‌شود که این به هیچ وجه برای این نهاد مناسب نیست و باید بتوانیم این میزان را حداقل به 6 بار در سال افزایش دهیم.

انتهای پیام/70018/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول