اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

پرونده‌های مخلان امنیت اجتماعی گچساران در اولویت رسیدگی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: مسئولان قضایی گچساران، پرونده‌های مخلان امنیت اجتماعی در این شهرستان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

پرونده‌های مخلان امنیت اجتماعی گچساران در اولویت رسیدگی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده در خطبه نخست نماز عبادی-سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری، با بیان این‌که پایه و اساس اخلاق اسلامی عبودیت و بندگی خداوند است، اظهار کرد: آنچه در تمام ارکان دین اعم از اخلاق، احکام، عقاید و فکر به چشم می‌خورد، بندگی خداوند است.

وی افزود: بندگی و عبودیت پروردگار دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌های خاص بوده که می‌توان در این زمینه به شاکر بودن انسان در برابر نعمت‌های خداوند اشاره کرد.

انقلاب اسلامی ایران ریشه در کربلا دارد

خواجه‌زاده با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) نعمت دعا کردن را از دیگر ویژگی بندگی خداوند دانست و ابراز داشت: دعا هدیه‌ای از جانب پروردگار به انسان است که هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد.

امام جمعه موقت گچساران توبه کردن را از دیگر هدیه‌های خداوند به انسان عنوان کرد و در ادامه بیان داشت: توبه نیز از هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای انسان برخوردار نبوده که اگر توبه نصوح باشد، همه گناهان انسان به حسنه و رفتار نیک تبدیل می‌شود.

خواجه‌زاده در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته گچساران با تسلیت به مناسبت رحلت نبی اکرم، پیامبر جهان بشریت حضرت محمد(ص، تأکید کرد: نظام جموری اسلامی ایران دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی در جهان بوده که همگان این نظام مقدس را به وسیله این نشانه‌ها می‌شناسند.

وی تصریح کرد: نوع حکومت، حاکمیت و حاکم این نظام که به تعبیر سایت «کریستین فاین مانیتور» رهبر آهنین عنوان شده است، فقیه، عادل، شجاع و بصیری است که رهبری نظام اسلامی را بر عهده دارد.

خواجه‌زاده گفت: مسئله ولایت دارای دو بعد عرشی و زمینی است که بعد عرشی آن از سوی خداوند با عنوان مشروعیت و بعد زمینی آن با عنوان مقبولیت مطرح شده است.

نام جمهوری اسلامی ایران در کنار نام امام حسین(ع) قرار دارد

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این نظام نوع حاکم آن است، خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های حکومت جمهوری اسلامی، در رأس بودن ولی فقیه در این نظام است و از دیگر ویژگی‌های مهم نیز ریشه داشتن این انقلاب در انقلاب کربلا است.

امام جمعه موقت گچساران با بیان این‌که در کنار نام جمهوری اسلامی ایران، نام امام حسین(ع) قرار دارد، یادآور شد: در جنوب لبنان در کنار شعارها و فریادهای یا حسین لبیک یا خمینی و لبیک یا خامنه‌ای قرار دارد که این موضوع نشان دهنده کربلایی بودن انقلاب اسلامی ایران است.

خواجه‌زاده استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر ویژگی‌های این نظام مقدس دانست و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک لحظه نیز در برابر دشمنان استکباری سر تعظیم فرود نیاورده و مماشات نکرده است.

وی ادامه داد: ممکن است در این نظام مقدس و محدوده جغرافیایی شخصیت‌های حقیقی و حقوق وجود داشته باشند که در برابر نیروهای استکباری مماشات کنند امام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت و در هیچ شرایطی در برابر دشمنان مماشات نمی‌کند.

مردم ایران فریب بالا بردن رنگ سبز بر نیزه را نخوردند

خواجه‌زاده بصیرت ملت نظام اسلامی را از دیگر ویژگی‌های نظام اسلامی دانست و گفت: اگر در عهد امام علی(ع) قرآن را بالای نیزه بردند و مردم را فریب دادند اما این مردم ولایت‌مدار و بصیر ایران اسلامی فریب حیله‌های دشمنان را نخورد.

امام جمعه موقت گچساران یادآور شد: می‌دانستند که رنگ سبز نیز ریشه در باورهای ملت مسلمان ایران دارد و این رنگ برای ما مقدس بوده و پاسداران انقلاب اسلامی و امامزاده‌های به این رنگ مزین هستند.

خواجه‌زاده افزود: دشمنان این رنگ را بالای نیزه‌ها بردند اما ملت ایران فریب این نیرنگ را نخورد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با اشاره به اهمیت انتقاد و تأثیر‌گذاری آن در پیشرفت امور عنوان داشت: خود‌دوستی و مصلحت فردی ما را به راهی می‌کشاند که از انتقاد چشم‌پوشی کنیم و از دیگران انتقادی نداشته باشیم اما دگر‌دوستی و صلاح جامعه انسان را به انتقاد از دیگران موظف می‌کند.

مسئولان اجازه فرهنگ شدن و تجلی انتقاد را به مردم بدهند

خواجه‌زاده با تأکید بر این‌که در اسلام مصالح فردی و اجتماعی با هم مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: مسلمانان از نظر دینی موظف هستند به موازات خود دوستی دگردوست نیز باشند.

امام جمعه موقت گچساران افزود: بر اساس این منش باید اجازه نقد و انتقاد در جامعه اسلامی داده شود و انتقاد سازنده در جامعه ما نهادینه و فرهنگ شود.

خواجه‌زاده رواج انتقاد در جامعه را به مصلحت دولت، نظام، مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه نیز نمازی عبادی و سیاسی بوده و در بعد سیاسی، مسائل مرتبط با حاکمیت باید برای مردم تبیین شود.

وی با بیان این‌که انتقاد سازنده سبب تحکیم پایه‌های نظام می‌شود، ادامه داد: مسئولان اجازه تجلی پیدا کردن و نهادینه شدن انتقادات سازنده را به مردم بدهند و از این انتقادات ناراحت نشده و از مردم نیز تشکر کنند.

انتقادات امام جمعه نسبت به عملکرد مسئولان، تعدیل شده نظرات تند مردم است

خواجه‌زاده انتقادات ارائه شده در خطبه‌های نماز جمعه خطاب به مسئولان را تعدیل نظرات تند و انتقادات شدید مردم عنوان کرد و گفت: مردم گچساران نسبت به عملکرد مدیران استانی انتقاد دارند.

خطیب جمعه گچساران تأکید کرد: بحث تمرکز زدایی از طریق صدا و سیما رئیس جمهور عنوان شده است اما وقتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح می‌شود، نقطه مقابل آن را می‌بینیم.

مدیران استانی فکر می‌کنند اعتبارات دارایی شخصی آنهاست

وی متذکر شد: مدیران استانی به اعتبارات چسبیده‌اند آنگونه که انگار این اعتبارات مال و دارایی شخصی آنها است.

خواجه‌زاده ادامه داد: مدیران استانی دست مدیران شهرستانی را کاملا بسته‌اند و من می‌شنوم در گچساران در یکی از ادارات حساب‌های یک مدیر و اداره مسدود شده است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: وقتی که می‌شنوم چند ماه از سال گذشته است اما هنوز اعتبارات شهرستانی داده نشده است چگونه می‌توانم انتقاد نکرده و حرف نزنم.

وی متذکر شد: باید به مردم حق داد تا مردم حرف خود را بزنند.

مردم گچساران دیگر تحمل تبعیض را ندارند

خواجه‌زاده خطاب عنوان داشت: مردم شرایط و وضعیت کنونی نظام را درک می‌کنند، اما مردم دیگر تحمل تبعیض را ندارند و اگر قرار است چیزی در این استان برای حل مشکلات بیاید باید عادلانه باشد و مردم احساس تبعیض نکنند.

وی عنوان داشت: باور نمی‌کنم در نظام جمهوری اسلامی ایران در یک شهرستان حساب‌های یک اداره از نظر مالی مسدود شود و این قابل قبول نیست.

ناامنی در گچساران رو به گسترش است مسئولان به هوش باشند

امام جمعه موقت با اشاره به اهمیت امنیت در جوامع  و با بیان این‌که امنیت پیشینه‌ای طولانی به طول تاریخ بشریت دارد، اظهار کرد: مدتی است که موارد متعدد مقوله‌های ناامنی از جمله سرقت خودرو، شکستن شیشه خودرو و سرقت وسائل موجود در آن و حمله غیرمنتظره به برخی شهروندان در گچساران اتفاق می‌افتد.

خواجه‌زاده تأکید کرد: این موارد متعدد نشان می‌دهد که باید در زمینه فراهم کردن امنیت این شهرستان اقدامی مؤثر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته توسط شورای تأمین گچساران و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کماکان این ناامنی رو به گسترش است.

خواجه‌زاده ابراز داشت: بررسی و پیگیری این مسئله به تأمل و دقت بیشتر دارد و مردم نیز باید مواظبت بیشتری از خود به عمل آورند و از سویی نیروهای امنیتی برای انجام مأموریت بهتر از مردم اطلاعات کسب کنند.

مسئولان قضایی گچساران رسیدگی به پرونده‌های ناامنی اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار دهند

امام جمعه گچساران متذکر شد: نیروهای انتظامی آمادگی بیشتری در زمینه ایجاد امنیت کسب کنند و مسئولان قضایی بنا بر فرمایش رئیس قوه قضائیه پرونده‌های مرتبط با امنیت اجتماعی را با دید اولویت و بدون اغماض پیگیری کنند زیرا در این صورت می‌توان به برقراری امنیت امیدوار شد.

دستی در کار است تا ناامنی در گچساران ایجاد شود

وی متذکر شد: اگر روند شرایط فعلی در گچساران ادامه پیدا کند، شاهد بروز اتفاقات و حوادث غیرمترقبه بیشتری خواهیم بود و من احساس می‌کنم در زمینه ایجاد ناامنی در گچساران دستی در کار باشد.

انتهای پیام/82014/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول