اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

عمل به نیات واقفان سرمایه اوقاف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: عمل به نیات واقفان به شکل صحیح و درست مهم‌ترین سرمایه اعتمادآفرین و وثوق اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

عمل به نیات واقفان سرمایه اوقاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری در آستانه هفته وقف پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل در جمع نمازگزاران اظهار داشت: نبی مکرم اسلام و ائمه هدی به تبعیت از قرآن کریم وقف و ضرورت انفاق را در کلام گهربار خود یادآور شدند به طوریکه خداوند متعال در آیه‌ای از کتاب ارزشمند قرآن اعلام می‌کند که مال خود را در راه خدا انفاق کنید تا خداوند بر مال شما بیفزاید.

وی با یادآوری اینکه وقف تعبیر بسیار مناسب برای انجام اعمال نیک دارای باقیات و صالحات شایسته است، تصریح کرد: انسان هر چه قدر از مال خود انفاق کند خداوند متعال آن را ذخیره و اندوخته‌ای برای او در روز آخرت قرار می‌دهد.

مشهوری صدقه جاریه، تربیت فرزند شایسته و به یادگار گذاشتن موقوفات را از اعمال ماندگار توصیف کرد و افزود: وقف امنیت خاصی در حوزه مسایل اقتصادی و مالی در جامعه به وجود می‌آورد و سبب می‌شود تا عمل خیر به معنای واقعی صورت بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه در وقف باید نیات واقف در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: اعتمادسازی و تبلیغ برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه در گرو انجام نیات واقفان است.

وی در ادامه اضافه کرد: وقف در واقع پاسخی به عطش درونی برای بقا و ماندگاری بشر است که بی‌گمان وقف انسان را ماندگار کرده و سعادت دنیا و آخرت را برای او رقم می‌زند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از وقف به عنوان نیت خیرخواهانه در از بین رفتن زمینه فقر جامعه اسلامی یاد کرد و ادامه داد:‌ حضرت علی (ع) اکثر سرمایه‌های خود را وقف می‌کرده و با احیای باغات و قنوات سعی داشته خود در مرتبه اول عامل به وقف باشد.

مشهوری مهم‌ترین وظیفه اوقاف را عمل به نیات واقفان و جلوگیری از دخل و تصرف‌های بی‌مورد توصیف کرد و بیان داشت: امکان تغییر نیت واقف به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی احیای موقوفات از دست رفته را در طول تاریخ از دیگر سیاست‌های راهبردی توصیف کرد و یادآور شد: متأسفانه برخی از وقف‌ها و اعمال خیرخواهانه و نیات پاک در طول تاریخ نادیده گرفته شده که ما در صدد احیای این نیات و موقوفات هستیم تا بتوانیم به وظیفه و رسالت خود به شایستگی عمل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با یادآوری اینکه در همین زمینه میلیون‌ها تومان اعتبار برای احیای موقوفات در قالب 30 رقبه هزینه شده است، گفت: ما در 9 ماهه امسال سعی کردیم هم نیات واقفان را به انجام رسانده و هم در مرمت و ساماندهی امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و مساجد تلاش و کوششی پیگیرانه داشته باشیم.

وی افزود: در همین مدت ده‌ها موقوفه جدید شناسایی شده و با به سرانجام رساندن اعمال خیرخواهانه آنها سعی کردیم مصداق واقعی وقف را که حیات جاودانه در آن تبلور می‌یابد به ثمر بنشانیم.

مشهوری با گرامیداشت هفته وقف و ایام رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از مؤمنان و متدینان خواست در انجام امور وقفی بیش از هر زمان دیگر ورودی عالمانه داشته باشند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول