اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیدار رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان با امام جمعه موقت ورامین

خبرگزاری فارس: رئیس و هیئت رئیسه اداره ثبت‌احوال شهرستان ورامین با امام جمعه موقت این شهرستان دیدار کردند.

دیدار رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان با امام جمعه موقت ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسن شیخی رئیس و هیئت رئیسه اداره ثبت‌احوال شهرستان ورامین با حضور در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس این شورا و امام جمعه موقت ورامین دیدار کردند.

حسن شیخی در این دیدار تصریح کرد: در دستور کار سازمان ثبت‌احوال کشور صدور کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار گرفته است که این کارت در فضای سایبری به منظور تشخیص هویت شهروندان برای ورود به فضای دیجیتالی و مبادله اطلاعات، محتوا و خدمات دارای اهمیت حیاتی است.

رئیس اداره ثبت‌احوال ورامین ادامه داد: این کارت عملاً تهدیدهای فضای سایبری را تا حد زیادی به فرصت برای توسعه و رشد جمهوری اسلامی ایران در تحقق جامعه دانش بنیان تبدیل خواهد کرد؛ گواهی الکترونیکی، امضای دیجیتالی برای تعاملات الکترونیکی شهروندان و کاربرد در انتخابات به‌عنوان ابزار تشخیص و تصدیق هویت رأی دهندگان از کاربردهای این کارت است.

وی یادآور شد: کاربرد دیگر این کارت تشخیص هویت بر مبنای اثر انگشت برای اطلاعات فردی است و کاربرد دیگری که دارد این است که در شناسایی خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران به کار می‌رود.

شیخی عنوان کرد: کارت ملی هوشمند اکنون به صورت پایلوت در استان قم ارائه می‌شود اما به مرور زمان زیرساخت‌های آن آماده است و شروع به توزیع این کارت می‌کنند که از طریق سازمان باید اعلام کنند تا شروع به کاربری کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر به چهار سامانه پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به صورت آنلاین متصل هستیم و اطلاعات را در کم‌ترین زمان ممکن به پایگاه از طریق این سامانه‌ها ارسال می‌کنیم به فرض مثال کسی که در این اداره شناسنامه می‌گیرد به محض این‌که شناسنامه را گرفت، اطلاعات آن را کسانی که به پایگاه این اداره متصل هستند در دورترین نقطه ایران دارند که این اطلاعات به روز است و در کم‌ترین زمان انجام می‌شود.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ورامین از الکترونیکی شدن 99 درصد از اسناد هویتی این شهرستان خبر داد و افزود: از عملکردهای بسیار مهم این اداره آرشیو الکترونیکی اسناد است که به حمد و قوه الهی با تلاش همکاران تا 99 درصد انجام شده و اطلاعات در سازمان ثبت‌احوال کشور اسکن و بارگذاری شده است؛ این کار سبب سرعت و صحت در خدمات‌رسانی به مردم می‌شود، یعنی کاهش ترددهای درون شهری و برون شهری، کم‌شدن هزینه‌ها از فواید این کار است.

وی تأکید کرد: باید یک اطلاع‌رسانی در رابطه با ثبت به موقع حیاتی به مردم شود؛ و تمامی مردم شهرستان ورامین به نحوی ثبت یار این اداره هستند و در ارتباط با ثبت به موقع وقایع حیاتی مانند ولادت و فوت باید اهمیت بیشتری قائل شوند.

حجت‌الاسلام محمودی نیز در ادامه این دیدار از خدمات اداره ثبت‌احوال ورامین تقدیر کرد و افزود: وجود اطلاعات آماری درست و دقیق در کشور مسئولان را در اتخاذ تصمیمات مدیریتی مؤثر یاری می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: اقدامات اداره ثبت‌احوال بسیار حائز اهمیت است اما کمتر بازگو می شود، خوب است که مردم در جریان این اتفاقات مهم و خدمات ارزنده قرار گیرند. 

انتهای‌ پیام/2462/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول