اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان اصفهان

کاشان رتبه دوم موقوفات را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان این شهرستان را دومین شهرستان در سطح استان اصفهان به لحاظ تعداد موقوفات دانست.

کاشان رتبه دوم موقوفات را دارد

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بیش از 7 هزار رقبه وقفی و بیش از 2 هزار و 400 نیت در موقوفات شهرستان کاشان است که یکی از آنها روضه‌خوانی است.

این مسئول افزود: اداره اوقاف شهرستان کاشان در حوزه بهداشت بیمارستان نقوی و در حوزه آموزش و پرورش بیش از 60 واحد آموزشی وقفی را در اختیار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان همچنین از ثبت 121 بقعه متبرکه این شهرستان در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: فرزندان ائمه اطهار(ع)، مشاهیر و بزرگان در این بقاع متبرکه مدفون هستند.

به گفته وی درآمدهای بقاع متبرکه پیش از این به اداره اوقاف کاشان پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر به حساب سازمان اوقاف و امور خیریه واریز شده و سپس برای هزینه در بقاع متبرکه به حساب این اداره در این شهرستان برمی‌گردد.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان بعد از گذشت 30 سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز نسبت به پرداخت اجاره بهای موقوفات در اختیار خود اقدام نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی کاشان و افرادی که از موقوفات استفاده می‌کنند با اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان همکاری لازم را داشته باشند و نسبت به روشن شدن وضعیت موقوفه خود اقدام کنند تا خللی در انجام نیت خیر واقفان ایجاد نشود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در ادامه از احداث یک باب مسجد و حسینیه در مشهد اردهال توسط خیر کاشانی خبر داد و اذعان داشت: نصرت‌الله قاسم‌زاده خیر کاشانی با 2 میلیارد ریال هزینه یک باب مسجد و حسینیه در بقعه متبرکه نورالهدی مشهد اردهال کاشان احداث کرد.

به گفته اسماعیل‌پور، این خیر کاشانی همچنین عملیات احداث یک باب زائرسرای 14 واحدی با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد ریال را آغاز کرده است.

این مسئول همچنین بر اشاره به اهمیت مسائل وقفی در جامعه، بر لزوم توجه بیشتر مسئولان نسبت به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد.

از 21 تا 27 دی‌ماه به نام هفته وقف نام‌گذاری شده که امسال شعار این هفته «همه واقف باشیم» عنوان شده است.

انتهای پیام/2406/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول