اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران:

رعایت تمام حقوق موقوفات ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: صاحب اصلی موقوفات خداوند و ائمه اطهار (ع) که همانا ریشه اعتقادی ما هستند، بوده و باید حقوق موقوفات به نحو مطلوبی رعایت شود.

رعایت تمام حقوق موقوفات ضرورت دارد

الله‌کس نجیبی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: وقف، عملی صالح و باقی و مصداق روشنی از تعاون و همیاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با تأکید بر اجرای سنت حسنه وقف، خواستار ترویج آن در جامعه شد.

نجیبی‌فرد یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند نسبت به ترویج سنت حسنه وقف در جامعه برنامه‌های فرهنگی و هنری مطلوبی ارائه و اجرایی کنند.

وی اظهار داشت: مسأله وقف متعلق به عموم بشر بوده و در دین مبین اسلام به عنوان یک سنت حسنه از آن یاد می‌شود.

نجیبی‌فرد با بیان اینکه تنها با وقف است که می‌توان از دارایی‌های دنیوی برای آخرت توشه‌ای به همراه برد، افزود: بعد از مرگ تمامی دارایی‌ها در دنیای فانی باقی مانده و انسان هیچ توانایی در دخل و تصرف اموال خود ندارد.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه‌کردن و ترویج فرهنگ وفق در جامعه برای اقشار مختلف مردم و آشنایی مردم با اهمیت این سنت حسنه خاطرنشان کرد: شناساندن خدمات واقفان و اوقاف به جامعه و آشناسازی مردم با توانمندی‌ها و فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه امری ضروری برای ترویج این فرهنگ است.

گچساران 100 موقوفه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به استقبال مطلوب این شهرستان از سنت حسنه وقف ادامه داد: بیش از 100 موقوفه در گچساران وجود دارد.

نجیبی‌فرد با بیان اینکه عایدات و درآمدهای اماکن وقفی گچساران برای برگزاری مراسم‌ فرهنگی، سوگواری امام‌حسین (ع) و با توجه به نیت‌های شرط شده توسط واقفان هزینه می‌شود، تصریح کرد: تاکنون 16 مورد از این موقوفات منفعتی شده است.

وی یادآور شد: برخی افراد، نگاهی غیرمسئولانه به موقوفات داشته و در برخی موارد شاید موقوفات را ملک و مالی بی صاحب می‌دانند.

نجیبی‌فرد ادامه داد: صاحب اصلی موقوفات خداوند و ائمه اطهار (ع) که همانا ریشه اعتقادی ما هستند، بوده و باید حقوق موقوفات به نحو مطلوبی رعایت شود.

وی اظهار داشت: گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد جایگاه مطلوبی در زمینه وقف دارد و ارتقای این جایگاه با همکاری مسئولان و مردم امکان‌پذیر است.

نجیبی‌فرد افزود: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران، آماده ثبت موقوفه‌های جدید با نیت حضرت اباعبدالله ‌الحسین (ع) و یا سایر نیت‌ها است.

انتهای ‌پیام/82001/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول