اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

روحانیون برای حفظ، احیا، ترویج و توسعه فرهنگ وقف تلاش کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: روحانیون باید برای حفظ، احیا، ترویج و توسعه فرهنگ وقف به عنوان رهبران دینی در جامعه تلاش کنند.

روحانیون برای حفظ، احیا، ترویج و توسعه فرهنگ وقف تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در همایش بزرگ یاوران وقف ویژه روحانیون و ائمه جماعات استان که در آستان مقدس امامزادعبدالله (ع)شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: برای نهادینه کردن و به‌روز شدن وقف جدید در عرصه‎هایی که خلأ وجود دارد باید علما و روحانیون پای کار باشند.

وی از مبلغان به عنوان سربازان امام زمان (عج) یاد کرد و بیان داشت: رهبران دینی باید در راستای توسعه فرهنگ قرآنی نیز همت بگمارند که وقف قرآنی یکی از وظایف مهم تلقی می‎شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه همه باید واقف باشیم ابراز داشت: تمام انبیای الهی در راستای تبلیغ پیام دین برای جنگ نرمی که دشمن در پیش گرفته بود نیز به مقابله پرداختند.

دارابی با اشاره به اینکه گاهی یک گام و یک لحظه تلاش خالصانه سبب هدایت و نجات دائمی انسان می‎شود متذکر شد: آنچه به تلاش‎ها ارزش می‎دهد خلوص است و آن موقع خداوند هم راه قرب را نشان می‎دهد و هم تا رسیدن به مقصد دست ما را می‎گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن مایه رحمت و دوری از غفلت است بیان داشت: رها کردن ایمان و معنویت و قدم گذاشتن در راه کفر و باطل نوعی انحراف است که سرانجامش خسارت واقعی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان عنوان کرد: در عرصه وقف اگر بگوییم شاهکار تبلیغ در راه دین در کربلا اتفاق افتاده است گزاف نگفته‎ایم چراکه اگر تبلیغ حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‎ماند.

دارابی با بیان اینکه بیشتر موقوفات به زمان صفویه و قاجاریه برمی‎گردد، اظهار داشت: باید رهبران دینی تلاش کنند تا مردم به وقف جدید و موردنیاز دعوت و تشویق شوند.

انتهای پیام/2307/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول