اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

شهدا الگو گرفتگان از مکتب امام حسین هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: شهدا الگو گرفتگان از مکتب امام حسین (ع) هستند که در دفاع مقدس با تکیه بر قدرت ایمان و الگوگیری از آن امام بزرگوار عزت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

شهدا الگو گرفتگان از مکتب امام حسین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای سرباز استان کردستان که با حضور آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مجتمع امام خمینی (ره) سنندج برگزار شد اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که در طول جنگ تحمیلی با عشق و ارادت به مولا و مقتدایشان جنگیدند و خون پاکشان را فدای ارزش‌های اسلام و انقلاب کردند، ضروری است و به نوعی پاسداشت ارزش‌ها به شمار می‌آید.

به گفته وی، منزلت و مقام شهدا آنقدر والاست که خداوند در قرآن کریم بارها به جایگاه شهدا اشاره کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: شهدای ما الگو گرفتگان از مکتب امام حسین(ع) هستند که در طول جنگ تحمیلی با تکیه بر قدرت ایمان و الگوگیری از آن امام بزرگوار عزت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌‌ها و محافل برای شهدا کاری معنوی است و یاد و خاطره آنان را در اذهان ماندگار می‌کند.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمنان تا به دندان مسلح چنان ایستادگی کردند که الگوی بیداری ملت‌های آزادی‌خواه در جهان شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی نشات گرفته از خون پاک شهیدانی است که برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن جان خود را فدا کردند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اتحاد و همبستگی ملت ایران را از دیگر عوامل پیشرفت و اقتدار روزافزون کشور در جهان دانست و بیان کرد: اتحاد و همبستگی، ولایت‌مداری و خون پاک شهدا انقلاب اسلامی را تداوم می‌بخشد.

وی حضور در محفل شهدا را توفیق الهی خواند و گفت: محفل شهدا محفلی الهی است و حضور در آن نشان از مقبولیت انسان نزد شهدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر کیفیت‌بخشی به یادواره‌های شهدا تأکید کرد و ضمن ضروری خواندن برگزاری یادواره‌ شهدای اقشار، آن را ظرفیتی مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان از خانواده شهدا نیز به عنوان برکات نظام اسلامی و یادگاران بجا مانده از شهدا نام برد و گفت: تجلیل از مقام و جایگاه خانواده شهدا وظیفه‌ای بس سنگین است که نیاز به توجه ویژه‌تری دارد.

انتهای پیام/79002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول