اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تاکستان:

هوشیاری اسلامی بر قانون کشف حجاب مهر بطلان زد

خبرگزاری فارس: فرماندار تاکستان گفت: هوشیاری اسلامی بر قانون کشف حجاب مهر بطلان زد.

هوشیاری اسلامی بر قانون کشف حجاب مهر بطلان زد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین علی اکبریان امروز در جلسه فرهنگی شهرستان تاکستان با بیان اینکه کشف حجاب از پلید‌ترین توطئه‌‌های دشمنان اسلام در طول تاریخ معاصر است، اظهار داشت: حجاب همواره ریشه در دیانت و ملیت فرهنگ ایرانی داشته و نیز جزئی از ذات پاک بانوی مسلمان ایرانی و شاخصی برای هویت‌یابی آنان است.

فرماندار تاکستان پیرامون شکل‌گیری و آغاز توطئه کشف حجاب در ایران تصریح کرد: دیکتاتور پهلوی پس از بازدید از کشور ترکیه و آشنایی با تغییرات فرهنگی آتاتورک فریب‌خورده ظاهر غربی شد و پس از بازگشت از این کشور و با همدستی علی‌اصغر حکمت فراماسونر معروف و وزیر فرهنگ رژیم پهلوی مقدمات مبارزه با شعائر مذهبی مردم از جمله حجاب را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مخالفت تمام جانبه و عمده مراجع تقلید، روحانیون و آحاد جامعه برابر قانون استکباری کشف حجاب از نمونه‌های دین‌مداری مردم است، تصریح کرد: مقاومت مردمی در تک‌تک شهر‌ها و نقاط مختلف برابر کشف حجاب اجباری یکی از بزرگترین نمونه‌های مخالفت با روحیه دیکتاتوری‌ رضاخان قلدر و نمادی از وحدت مردم ایران بود.

فرماندار تاکستان با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد و شهادت جمعی از مردم در دوران شاهنشاهی که در همین راستا اتفاق افتاد تصریح کرد: تمسک‌ به زور و قدرت و همچنین اجباری بودن قانون منظور شده هیچ‌گاه موجب عمومیت‌یابی بی‌حجابی نزد زنان ایرانی نشد و ملت ایران با سربلندی از این تنگنا بیرون آمد.

اکبریان ادامه داد: قانون ضد دینی کشف حجاب رضاخانی جزئی از برنامه‌های استعماری انگلیس در مبارزه با اسلامی در خاورمیانه بود که به علت عدم تجانس و یک‌رنگی با فرهنگی عمیق دینی مردم و به ویژه تعارض مستقیم با غیرت، همیت دینی و ملی هیچ‌گاه نتوانست مقوله بی‌حجابی را گسترش داده و شیوع دهد.

وی عنوان کرد: قانون کشف حجاب اجباری در حقیقت مهر تأییدی بر سرسپردگی حکومت پهلوی به عنوان مجری سیاست‌های دولت‌های استعماری در دخالت در امور کشور‌های اسلامی بود.

انتهای پیام/77005/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول